SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Current Issues in Didactics of Foreign Languages II - O02316067
Title: Aktuální otázky didaktiky cizích jazyků II
Guaranteed by: Katedra rusistiky a lingvodidaktiky (41-KRL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2010
Semester: summer
E-Credits: 0
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (15)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: English
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Explanation: Rok4
Old code: AODCJ
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Hana Žofková, CSc.
Pre-requisite : O02316066
Annotation - Czech
Last update: doc. Mgr. Jan Šaroch, Ph.D. (21.09.2005)
Prohloubit orientaci studentů v současných inovačních trendech ve výuce cizích jazyků s hlavním zaměřením na humanizaci výuky, charakteristiku různých typů alternativních metod, rozvoj autonomního učení, využití moderních informačních technologií ve výuce cizích jazyků.
Literature - Czech
Last update: doc. Mgr. Jan Šaroch, Ph.D. (21.09.2005)

JELĺNEK, S. a kol. Metodické problémy vyučování cizím jazykům. Praha: SPN, 1976.

KAPITONOVA; T.I.; ŠČUKIN, A.N. Sovremennyje metody obučenija russkomu jazyku

inostrancev. Moskva: Russkij jazyk, 1987.

CHODĚRA, R.; RIES, L. a kol. Výuka cizích jazyků na prahu nového století I. a II. Ostrava: OU, 1999 a 2000.

Člověk, jazyk, výchova a vzdělávání. Ostrava: PedF OU, 2000.

Russkij jazyk, literatura i kultura na rubeže vekov. Doklady češskoj delegacii. I, II časť. IX

kongress MAPRJAL, Bratislava,1999.

RIES, L.; KOLLÁROVÁ, E. a kol. Svět cizích jazyků dnes. Inovační trendy v cizojazyčné výuce.

Bratislava: Didaktis, 2004.

LIGHTBOWN, P. M.; SPADA, N. Ako sa učíme jazyky. Bratislava: Slovak Academic Press,

1997.

Multidisciplinární aspekty utváření komunikativní kompetence při výuce cizích jazyků.

Sborník příspěvků ze semináře členů kateder cizích jazyků konaného dne 30. listopadu 2000 na Univerzitě Karlově v Praze. Ed. A. Hlaváček, Praha: Univerzita Karlova, 2002.

HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004.

MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních.

Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2001.

Časopis Cizí jazyky

Časopisy Russkij jazyk za rubežom / výběr /

Inostrannyje jazyki v škole / výběr /

Syllabus - Czech
Last update: doc. Mgr. Jan Šaroch, Ph.D. (21.09.2005)

Charakteristika didaktiky cizích jazyků na přelomu století. Vývojové proměny komunikativní orientace vyučování cizím jazykům. Současné pojetí komunikativní kompetence a jejích komponentů. Sociokulturní aspekty vyučování cizím jazykům.Vztahy mezi učební a reálnou cizojazyčnou komunikací. Obrat k osobnosti žáka a soudobé pojetí úlohy učitele při vyučování cizím jazykům. Humanizační tendence vyučování cizím jazykům, uplatnění didaktických her. Alternativní koncepce a intenzívní metody vyučování cizím jazykům.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html