Through lectures and practical seminars, acquaintance with the importance, objectives and objectives of swimming, basics of swimming biomechanics, swimming history, development of techniques of swimming methods of breasts, emblem, crawl (theory, practice).
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (14.09.2017)
Prostřednictvím přednášek a praktických seminářů seznámení s významem, úkoly a cíli plavání, základy biomechaniky plavání, historie plavání, vývoj techniky plaveckých způsobů prsa, znak, kraul (teorie, praxe).
Aim of the course -
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (10.09.2017)
Mastering the basic swimming skills and expanding the number of special swimming skills, practicing and mastering the technique of crawling crawl, emblem, breasts according to FINA rules, including beginnings and turns.
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (10.09.2017)
Zvládnutí základních plaveckých dovedností a rozšiřování počtu speciálních plaveckých dovedností, nácvik a zvládnutí techniky plaveckých způsobů kraul, znak, prsa podle pravidel FINA včetně startů a obrátek.
Literature -
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (10.09.2017)
Hoch,M. a kol. Plavání-teorie a didaktika. Praha: SPN, 1983.
Hofer,Z. a kol. Technika plaveckých způsobů. Praha: UK, 2003.
Bělková, T. Didaktika plavecké výuky. Praha: Karolinum, 1994
Čechovská, I., Novotná.V., Milerová, H. Aqua-fitness. Praha : Grada Publishing 2003.
Pokorná, J. Plavecké začátky. Těl. Vých. Sport Mlád., 2007
5.„Zdravotní plavání“ – články z časopisu Tělesná výchova a sport mládeže – ročník 68 autoři: BŘEČKOVÁ, G., ČECHOVSKÁ, I., NOVOTNÁ, V. 3/02 – „Využití plaveckého dýchání a splývavých poloh“ 4/02 – „Využití splývání a změny v polohování“ 5/02 – „Vnímání vodního prostředí“ 6/02 – „Využití obměn plaveckého způsobu prsa“ 7/02 - „Využití obměn plaveckého způsobu znak“ 8/02 - „Využití obměn plaveckého způsobu kraul“ Bělková, T. Zdravotní a léčebné plavání. Praha: Univerzita Karlova, 1994 Svozil, Z. Učební postupy v plavání. Olomouc: UP Olomouc 1997
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (10.09.2017)
Hoch,M. a kol. Plavání-teorie a didaktika. Praha: SPN, 1983.
Hofer,Z. a kol. Technika plaveckých způsobů. Praha: UK, 2003.
Bělková, T. Didaktika plavecké výuky. Praha: Karolinum, 1994
Čechovská, I., Novotná.V., Milerová, H. Aqua-fitness. Praha : Grada Publishing 2003.
Pokorná, J. Plavecké začátky. Těl. Vých. Sport Mlád., 2007
5.„Zdravotní plavání“ – články z časopisu Tělesná výchova a sport mládeže – ročník 68 autoři: BŘEČKOVÁ, G., ČECHOVSKÁ, I., NOVOTNÁ, V. 3/02 – „Využití plaveckého dýchání a splývavých poloh“ 4/02 – „Využití splývání a změny v polohování“ 5/02 – „Vnímání vodního prostředí“ 6/02 – „Využití obměn plaveckého způsobu prsa“ 7/02 - „Využití obměn plaveckého způsobu znak“ 8/02 - „Využití obměn plaveckého způsobu kraul“ Bělková, T. Zdravotní a léčebné plavání. Praha: Univerzita Karlova, 1994 Svozil, Z. Učební postupy v plavání. Olomouc: UP Olomouc 1997
Syllabus -
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (10.09.2017)
Through lectures and practical seminars, acquaintance with the importance, objectives and objectives of swimming, basics of swimming biomechanics, swimming history, development of techniques of swimming methods of breasts, emblem, crawl (theory, practice). Mastering the basic swimming skills and expanding the number of special swimming skills, practicing and mastering the technique of crawling crawl, emblem, breasts according to FINA rules, including beginnings and turns. Problems of hydrophobia and its degradation and adaptation to the aquatic environment. Methods of teaching adult non-swimmers. Frustration, stress, fear, and stud, as limiting factors of adult learning. Swimming and its influence in the field of health swimming, swimming as a means of promoting health. Swimming as a means of regeneration. Health-oriented motion programs in water in terms of the impact of the aquatic environment on the human organism.
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (14.09.2017)
Prostřednictvím přednášek a praktických seminářů seznámení s významem, úkoly a cíli plavání, základy biomechaniky plavání, historie plavání, vývoj techniky plaveckých způsobů prsa, znak, kraul (teorie, praxe). Zvládnutí základních plaveckých dovedností a rozšiřování počtu speciálních plaveckých dovedností, nácvik a zvládnutí techniky plaveckých způsobů kraul, znak, prsa podle pravidel FINA včetně startů a obrátek. Problematika hydrofobie a její odbourávání a adaptace na vodní prostředí. Metody výuky dospělých neplavců. Frustrace, stres, strach a stud, jako limitující faktory výuky dospělých. Plavání a jeho vliv v oblasti zdravotního plavání, plavání jako prostředku podpory zdraví. Plavání jako prostředek regenerace. Zdravotně orientované pohybové programy ve vodě ve smyslu vlivu vodního prostředí na organizmus člověka.
Course completion requirements -
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (14.09.2017)
- 80% active participation in teaching - 200m position race in the limit - men 4:30, women 5:00
- knowledge test - at least 75%
The student has 2 corrective attempts to complete the subject
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (14.09.2017)
- 80% aktivní účast na výuce - 200m polohový závod v limitu - muži 4: 30, ženy 5: 00 minut