|
|
|
||
Last update: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (01.02.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (01.02.2019)
To aquaint the students with the content of the subject, with possibilities and ways of including the elements of remedial education into curriculum and with the role of remedial exercises in prevention and compensation of disorders and disabilities of school children. |
|
||
Last update: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (19.05.2019)
Hošková,B.,Matoušová,M. Kapitoly z didaktiky zdravotní tělesné výchovy. Praha: Karolinum, 1998. Pernicová, H. a kol. Zdravotní tělesná výchova. Praha: Fortuna, 1993. Kabelíková, K., Vávrová, M. Cvičení o obnovení a udržení svalové rovnováhy. Praha: Grada, 1997. Kyralová, M., Matoušová, M. Zdravotní tělesná výchova II. část - učební text. Praha: Onyx, 1995. Srdečný, V. Tělesná výchova zdravotně oslabených. Praha: SPN, 1977. |
|
||
Last update: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (01.02.2019)
Forms of health physical education, remedial PE, health classification. Organization of lessons, didactic principles in HPE. Correct and incorrect body posture, the influence of physical exercises on a body posture. Local exercises, stretching, strengthening, relaxation, breathing, coordinating and balance exercises. Exercises with tools, requisites and apparatus. Learning basic compensatory exercises - practice, basic diagnostics and assessment - theory and practice. |
|
||
Last update: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (01.02.2019)
Aktivní účast na cvičení je podmínkou udělení zápočtu. |