Mastering basic swimming skills, training techniques swimming styles character, breast, crawl. Basic information about safety in the water.
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (11.11.2018)
Zvládnutí základních plaveckých dovedností, nácvik techniky plaveckých způsobů znak, prsa, kraul. Základní informace o bezpečnosti u vody.
Aim of the course -
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (11.11.2018)
Theoreticaland practicalbasics ofswimming.
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (11.11.2018)
Teoretické a praktické osvojení základů plavání.
Descriptors -
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (30.09.2020)
If it is necessary to introduce a distance form of teaching, this teaching will take place online in a virtual environment on the Microsoft Teams platform in the form of lectures, consultations for lectures, presentations of student assignments, including their analysis and reflection on these tasks and discussions.
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (15.02.2021)
V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice.
Výuka předmětu proběhne distanční formou na platformě MS Teams skrz tento odkaz: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ab73a4106f187463ea25d7555930804cf%40thread.tacv2/1612357038742?context=%7b%22Tid%22%3a%22e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2%22%2c%22Oid%22%3a%226e6b82fe-b6f2-4e6b-be1b-7183ad5fd85f%22%7d .
Literature -
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (22.03.2019)
Belkov, T.Teachingswimminglessons.Prague:Charles University, 1994. Hoch, M.et al.Swimming- theoryand methodology.Prague:SPN, 1983. Hoch,M.Teach childrento swim.Prague:Olympia, 1991. Rulesswimming. Hofer,Z..Techniqueswimming strokes.Prague:Karolinum, 2003 Dvořáková, H., Engelthalerová, Z. et al (2017).Physical Education at Primary School - kpt.4.8 - Swimming.Prague: Karolinum. Hrabinec, J.et al.(2017).Physical Education at Primary School - kpt.2.5 - Swimming.Prague: Karolinum.
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (22.03.2019)
Bělková, T. Didaktika plavecké výuky. Praha: UK, 1994. Hoch, M. a kol. Plavání - teorie a didaktika. Praha: SPN, 1983. Hoch, M. Učte děti plavat. Praha: Olympia, 1991. Pravidla plavání. Hofer, Z.. Technika plaveckých způsobů. Praha : Karolinum, 2003 Dvořáková, H.,Engelthalerová, Z. a kol.(2017). Tělesná výchova na 1. stupni základní školy - kpt. 4.8 - Plavání. Praha: Karolinum. Hrabinec,J. a kol. (2017). Tělesná výchova na 2. stupni základní školy - kpt.2.5 - Plavání. Praha: Karolinum.
Bezpečnost a hygienické zásady při výuce. Základní plavecké dovednosti (dýchání, splývání, skoky, potápění a pocit vody). Nácvik techniky plaveckých způsobů znak, prsa a kraul. Korekční cvičení k odstranění dříve fixovaných chyb. Nácvik startovního skoku a základních obrátek. Základy bezpečnosti u vody. Zápočtové požadavky: aktivní účast při výuce, praktický test.
Course completion requirements -
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (30.10.2019)
Credit requirements: 80% active participation in the lessons, practical test - basic swimming skills (breathing into the water, hovering and merging with reflection from the wall of the pool, orientation in the water - back and forth, falls and dive diving), swimming underwater: females minimum 10m, males - 13m.Swim 100m in the chosen swimming style within the time limit of women - 2:15 and men 2:05.Students swim alone in separate lanes and each student has 2 corrective attempts to pass the credit.
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (15.02.2021)
Zápočtové požadavky: 80% aktivní účast při výuce, praktický test - základní plavecké dovednosti(dýchání do vody,vznášení a splývání s odrazem od stěny bazénu,orientace ve vodě- kotoul vpřed a vzad, pády a skoky- skok střemhlav),plavání pod vodou: ženy minimálně 10m, muži - 13m. Uplavat 100m zvoleným plaveckým způsobem v časovém limitu ženy - 2:15 a muži 2:05. Studenti plavou sami v oddělených drahách a každý student má 2 opravné pokusy pro splnění zápočtu
Cíl a obsah předmětu, stejně jako požadavky na ukončení předmětu, zůstávají i v distanční výuce nezměněné, mění se pouze forma výuky.