Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
The course consists of two parts. In the first part, the students plan and later realize their internships in a selected educational institution. They use the theoretical findings they learned about in their previous study. They make a portfolio that describes targets of their internship, introduces the institution and compares it to similar institutions abroad. In the second phase, both teachers and the students themselves give critical assessment of individual students based on the portfolio presentation and form recommendations for further educational work.
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (27.09.2020)
Předmět se skládá ze dvou fází. V první fázi studenti plánují a následně realizují svou praxi ve vybraném zařízení zaměřeném na výchovu a/nebo vzdělávání. Vycházejí přitom z teoretických poznatků získaných během předešlého studia. Zpracovávají portfolio obsahující cíle jejich praxe, popis instituce a její srovnání s podobnými institucemi v zahraničí a detailní rozbor jejich činnosti. V druhé fázi vyučující i samotní studenti hodnotí činnost jednotlivých studentů na základě prezentací portfolií a formulují doporučení pro další pedagogické působení.
Aim of the course -
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Students use existing knowledge and skills to realize their own teaching, during the observational part of practice at school records and analyzes educational and educational situations, suggests alternative ways of dealing with practical situations, records everything in a portfolio that is reflected.
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Studující využije dosavadních poznatků a dovedností k realizaci vlastní výuky, v průběhu observační části praxe ve škole zaznamená a analyzuje vzdělávací a výchovné situace, navrhuje alternativní způsoby řešení praktických situací, vše zaznamenává do portfolia, které je reflektováno.
Literature -
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (30.10.2019)
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001.
NELEŠOVSKÁ, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (08.08.2019)
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001.
NELEŠOVSKÁ, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.
Requirements to the exam -
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (30.10.2019)
Realization of continuous practice, submission of the portfolio in electronic form within the set deadline, reflection of practice at the seminar.
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Požadavky k zápočtu: Realizování souvislé praxe v požadovaném rozsahu a termínu, odevzdání portfolia v elektronické podobě ve stanoveném termínu, reflexe praxe na společném semináři.
Syllabus -
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (08.08.2019)
1. Preparation for practice - selection of institution, setting of goals and time schedule - examples of institutions: primary schools, secondary schools (priority is teaching of subject pedagogy). Leisure Facilities, DDM, Children's Homes, Diagnostic Institutes, Adult Education Institutions, Pedagogical-Psychological Counseling Centers, etc. in the case of inability to teach the subject. 2. Practice - range of practice at the selected institution: min. 20 hours, processing and submission of portfolios in electronic form.
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (08.08.2019)
1. Příprava na praxi - výběr instituce, stanovování cílů a časového plánu - příklady institucí: základní školy, střední školy (priorita je výuka předmětu pedagogika). Volnočasová zařízení, DDM, dětské domovy, diagnostické ústavy, instituce pro vzdělávání dospělých, pedagogicko-psychologické poradny, atd. v případě nemožnosti vyučovat daný předmět.
2. Konání praxe - rozsah praxe na vybrané instituci: min. 20 hodin, zpracovávání a odevzdání portfolií v elektronické podobě.