|
|
|
||
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (17.05.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (17.05.2019)
Cílem předmětu je rozvinout filozofické uvažování v oblasti výchovy a vzdělávání a současně seznámit studenty s některými základními filozofickými směry a otázkami , které se objevují implicitně i explicitně v uvedené problematice. Současně ukázat na vliv jednotlivých filozofických směrů na kategorie cílů a obsahu ve výchově a vzdělávání. |
|
||
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (17.05.2019)
Bednář, J. České myšlení, Filosofia Praha 1996 Patočka,J.Filosofie výchovy. PedfUk, Praha 1997 Palouš, R. Čas výchovy. Praha, SPN 1991 Pelcová, N. Vzorce lidství. Filosofie o člověku a výchově. ISV Praha 2001 Pelcová, N., Hogenová, A. : Imaginace ve výchově , umění a sportu.UK, Praha 2010 Pelikán, J. Výchova jako teoretický problém. Amosium, Ostrava 1995 Piťha, P. Výchova naděje společnosti. Poustevník , Praha 2006 Poněšický, J. Člověk a jeho postavení ve světě: filosofické otázky- psychologické odpovědi. Triton, Praha. 2006 Popper, K. Otevřená společnost a její nepřátelé. Oikumeneh, Praha, Praha 1994 Tretera, I. : Dějiny filosofie. FFUK, Praha 2003 Sokol, J. Pinc, Z. Antropologie a etika. Triton, Praha 2004 Znoj, M. Český liberalismus. Torst Praha 1995 |
|
||
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (17.05.2019)
70% učast na seminářích seminární práce z uvedené problematiky nebo prezentace |
|
||
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (17.05.2019)
Tematické okruhy 1. Filozofie výchovy a její opodstatnění 2. Filozofické otázky ve výchově 3. Filozofie výchovy, cíle, obsah, podmínky a prostředky výchovy 4. Obraz člověka na pozadí výchovně vzdělávacího snažení 5. Výchova jako záměr, samozřejmost a možnost 6. Chápání samozřejmosti a přirozenosti ve výchově 7. Usměrňování a svoboda vůle 8. Jednotlivé filozofické směry a jejich dopad na výchovu 9. Paradigmata v uvažování o výchově a vzdělávání |