The goal of the subject is to impart knowledge of structure and main functions of human body as propaedeutic professional base for occupation of vocational training teacher. The subject emphasises on basic knowledge of human body structure, control and regulation systems regarding to the development and biological speciality of the child, teenager* and adolescent development
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (18.02.2019)
Předmětu má vybavit studenty znalostmi stavby a zejména funkce lidského těla v jeho ontogenetické proměně jako propedeutického profesního základu pro povolání učitele výchovy ke zdraví. Důraz bude položen na základní znalosti struktury lidského těla, řídící a regulační systémy s ohledem na vývoj a biologické zvláštnosti vývoje dítěte, pubescenta a adolescenta.
Aim of the course -
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (18.02.2019)
The goal of the subject is to impart knowledge of structure and main functions of human body as propaedeutic professional base for occupation of teacher.
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (18.02.2019)
Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi stavby a zejména funkce lidského těla v jeho ontogenetické proměně jako propedeutického profesního základu pro povolání učitele.
Literature -
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (28.10.2019)
DYLEVSKÝ,I. Základy anatomie a fyziologie člověka. Olomouc: Epava, 1998. ISBN 80-901-667-0-9.
HANUŠOVÁ, J. Základy biologie člověka. 1. Vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. 2013. ISBN 978-80-7290- 654-3.
KOPECKÝ, M.; CICHÁ, M. Somatologie pro učitele. 1. vyd. Olomouc: UP, 2005. 263 s. ISBN 80-244-1072-9
MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro učitele. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-7184-867-7.
PŘÍVRATSKÝ, V. Biologie člověka pro učitele a vychovatele. Praha: PedF UK, 2004. ISBN 80-7290-182-6.
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (18.02.2019)
DYLEVSKÝ,I. Základy anatomie a fyziologie člověka. Olomouc: Epava, 1998. ISBN 80-901-667-0-9.
HANUŠOVÁ, J. Základy biologie člověka. 1. Vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. 2013. ISBN 978-80-7290- 654-3.
KOPECKÝ, M.; CICHÁ, M. Somatologie pro učitele. 1. vyd. Olomouc: UP, 2005. 263 s. ISBN 80-244-1072-9
MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro učitele. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-7184-867-7.
PŘÍVRATSKÝ, V. Biologie člověka pro učitele a vychovatele. Praha: PedF UK, 2004. ISBN 80-7290-182-6.
Requirements to the exam -
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (28.10.2019)
The course-unit credit requirements: successful writing of the credit test - open and closed questions (min. 75%). It is possible to use 3 attemps for writing test - one regular, two corrective.
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (18.02.2019)
Písemná zkouška v rozsahu doporučené literatury.
Syllabus -
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (28.10.2019)
DYLEVSKÝ,I. Základy anatomie a fyziologie člověka. Olomouc: Epava, 1998. ISBN 80-901-667-0-9.
HANUŠOVÁ, J. Základy biologie člověka. 1. Vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. 2013. ISBN 978-80-7290- 654-3.
KOPECKÝ, M.; CICHÁ, M. Somatologie pro učitele. 1. vyd. Olomouc: UP, 2005. 263 s. ISBN 80-244-1072-9
MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro učitele. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-7184-867-7.
PŘÍVRATSKÝ, V. Biologie člověka pro učitele a vychovatele. Praha: PedF UK, 2004. ISBN 80-7290-182-6.
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (18.02.2019)
1. Základní biologické pojmy. Člověk jako součást živé přírody. Hierarchie biologických soustav