The goal of the course is to further connect the university education of mathematics teachers with schools. Students will be assigned to a practising teacher at the basic or secondary school whom they will assist during the term (preferably at a school where they will have their teaching practice, too). The assistance consists of helping the teacher with the preparation, enactment and reflection of teaching. Students can also give extra help to pupils or work with talented pupils or assist a pupil during lessons. They can also prepare and grade mathematical tests and homework, assist in organising mathematical competitions, etc.
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (23.09.2021)
Cílem předmětu je zajistit bližší sepětí univerzitní přípravy budoucích učitelů matematiky s praxí. Předmět je možné plnit více způsoby podle aktuální situace.
Studenti jsou přiděleni k určitému učiteli na základní nebo střední školu, u něhož budou v průběhu semestru asistovat. Asistence spočívá v pomoci učiteli při přípravě, ale i při vlastní realizaci i reflexi výuky (např. formou tandemové výuky). Mohou také doučovat žáky v matematice, naopak pracovat s žáky talentovanými na matematiku či asistovat přímo při výuce matematiky konkrétnímu žákovi. Dále mohou připravovat a opravovat testy z matematiky a domácí úkoly, pomáhat při matematických soutěžích a dalších akcích, které škola pořádá v souvislosti s matematikou. Konkrétní náplň práce záleží na dohodě s učitelem z praxe a didaktikem z fakulty.
V ZS 2021/22 budou studenti zapojeni do doučování matematiky pro žáky základních a středních škol. Součástí plnění je částečný záznam průběhu doučování, který bude následně použit v rámci realizovaného projektu TAČR jako výukový materiál pro strojové učení. Bližší informace poskytne doc. Jančařík.
Descriptors - Czech
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (01.10.2021)
Případné online semináře budou probíhat na adrese uvedené přímo u rozvrhového lístku.
Literature - Czech
Last update: STEHLIKO (27.10.2019)
Učebnice matematiky, metodické materiály apod.
Syllabus - Czech
Last update: STEHLIKO (27.10.2019)
Průběh předmětu je podrobněji popsán v anotaci. Předmětu je věnována část kurzu v Moodle, kde studenti diskutují o svých činnostech na škole. Součástí předmětu jsou také reflektivní semináře, na nichž studenti reflektují svou práci ve škole a spolupráci s učitelem. Na každý seminář si přinesou několik příběhů, které lze interpretovat z didakticko-matematického hlediska. Každý by měl být připraven něco sdílet.
Course completion requirements - Czech
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (23.09.2021)
Práce na škole podle pokynů učitele (cca 20 hodin).
Odevzdání výkazu práce.
Účast na reflektivních seminářch a plnění úkolů v kurzu Moodle.
V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě bude organizována online výuka v Adobe Connect nebo MS Teams, přičemž bude vyžadována aktivní účast na této výuce, jejímž předpokladem je přítomnost kamery a mikrofonu na straně studenta.