|
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (24.09.2018)
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (24.09.2018)
Hejný,M. (2014): Výuka matematiky orientovaná na budování schémat: Aritmetika 1. st. Pedagogická fakulta UK v Praze, Praha. Hejný, M., Kuřina, F. (2009): Dítě, škola a matematika. Portál. Hejný, M.: Chyba jako prvek edukační strategie učitele. In: (Eds.) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 1, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Praha, 2004, ISBN 80-7290-189-3(1. sv.) s. 63-80. Sady učebnic matematiky pro 1. st. s příručkami pro učitele z nakladatelství Fraus, Alter, Prodos, H.mat,o.p.s,, ... Další literatura a odakzy budou dodávány průběžně. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (24.09.2018)
Výuka je vedena formou interaktivní přednášky, workshopu, diskusemi i samostatným řešením problémů. Z každého setkání bude dán studentům materiál k samostudiu.
|
|
||
Last update: STEHLIKO (28.10.2019)
Předmět je ukončen zápočtem a zkouškou, ve které jsou shrnuty všechny dosavadní poznatky z absolvovaných předmětů z matematiky, zejména z Didaktiky matematiky I a II. Podmínky k udělení zápočtu: - Aktivní účast na seminářích (alespoň 80%) - Každý student bude pracovat s materiály v moodlu a zapojí se do diskuse k nějakému tématu. - Součástí předmětu je praxe, která se bude plnit několikerým způsobem: 1) náslech ve třídě kolegy + hospitační protokol, analýza výuky s ohledem na poznatky, které se probíraly v rámci teoretické přípravy. Důraz bude kladen na individualizaci výuky vzhledem k různým úrovním žáků, případně je potřeba navrhnout možnosti, kde a jak by bylo vhodné individualizovat. Popsat podrobněji jeden zajímavý jev, který se v hodině odehrál. Ten se může týkat celé třídy, skupiny, žáka. 2) prostřednictvím moodlu bude zadán odkaz na video a budou zadány parametry jeho analýzy 3) natočit vlastní výukovou hodinu, doložit k ní přípravu. Napsat reflexi ihned po výuce a pak analýzu po shlédnutí videa. 4) obdobné jako bod 3) s rozdílem, že video není z jedné celé výukové hodiny, ale jsou to fragmenty, které se týkají jednoho jevu. Student odevzdá materiál v tištěné podobě týden před zkouškou. Video bude uloženo na nějakém úložišti a bude dán odkaz, nebo na CD, nebo na flesh disku.
Zkouška bude konána písemnou formou a následně diskutována ústně. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (24.09.2018)
Didaktika matematiky s praxí II
Obsah: 1. Mqatematická gramotnost. Zlomky, záporná čísla, racionální čísla 2. Relace v aritmetice i geometrii. Prostředí rodina. 3. Propedeutika algebry. Abstrakce a jazyk. 4. Otevírání geometrického světa. Paralela onto- a fylo-geneze a její didaktické aplikace. 5. Geometrický objekt jako osobnost. Jevy průvodní. Prostředí pojmu. Jazyk. Odhalování vztahů a argumentace. 6. Tvořivé a formální poznatky v geometrii. Experimentování. 7. Od intuitivního odhalení konstrukčního procesu, přes koncept konstrukce až k jejímu formálnímu zapsání. Procept v geometrii. |