Základní literatura:
ALTMANN, A. Metody a zásady ve výuce biologii. Praha: SPN, 1975.
BELL, L. & BULL, G. (2010). Digital Video and Teaching. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 10(1), 1-6. Waynesville, NC USA: Society for Information Technology & Teacher Education. https://www.learntechlib.org/primary/p/34120/.
JÁČ, M. Stavba kostry obratlovců: pozorování a porovnávání ve výuce přírodopisu. Komenský, 2015, 140(3), s. 33 – 41.
JANÍK, T. et al. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2013.
Jáč, M., Kopecká, J., Morris, M., Vránová, O. Didaktické kazuistiky výuky přírodopisu a biologie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2019. 215 s.
PAVLASOVÁ, L. (2017). Komár sedne, bodne, saje aneb skupinové opakování orgánových soustav členovců. In J. Slavík, J. Stará, K. Uličná, & P. Najvar, et al., Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání (s. 259-266). Brno: Masarykova univerzita.
PAVLASOVÁ, L. Co všechno se dá vyčíst z rodokmenu? Komenský, 2015, 140(1), s. 30 – 36.
PAVLASOVÁ, L. Přehled didaktiky biologie. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 60 s. ISBN 978-80-7290-643-7. Dostupné z: http://vzdelavani-dvpp.eu/download/opory/02pavlasova.Kn.bl.TISK.pdf
PAVLASOVÁ, L., HROUDA, L., TEODORIDIS, V., ANDRESKA, J., ŘÍHOVÁ, D., VANČATA, V., NOVOTNÝ, P., ŘEZNÍČEK, J., NOVOTNÁ, M. Přírodovědné exkurze ve školní praxi. Praha: UK, PedF, 2015. ISBN 978-80-7290-807-3.
ŘEHÁK, B. Vyučování biologii. Praha: SPN, 1965.
SLAVÍK, J. Biologie: Taxonomie měkkýšů aneb jak stavba těla odpovídá životnímu prostředí. In: JANÍK, T. et al. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2013.
Doporučená literatura:
Časopis Kritické listy: Čtvrtletník pro kritické myšlení na školách
KOVALIKOVÁ, S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž: Spirála 1995.
PODROUŽEK, L. Integrovaná výuka na základní škole, Fraus, Plzeň 2002
Školní vzdělávací programy vybraných škol
URBANOVSKÁ, E. Možnosti využití metod a principů RWCT. In: Historie a škola VI. Praha, ÚIV, 2009.Učebnice pro ekologickou výuku přírodopisu – nakladatelství Fortuna
Učebnice pro integrovanou výuku přírodních věd – např. nakladatelství Fraus
|