|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Naděžda Pelcová, CSc. (25.02.2018)
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Naděžda Pelcová, CSc. (25.02.2018)
Literatura povinná:
Pelcová, Naděžda. Vzorce lidství: filosofické základy pedagogické antropologie. Vyd. 2., přeprac. a rozš., V Portálu 1. Praha: Portál, 2010. 261 s. ISBN 978-80-7367-756-5. Pelcová, Naděžda a Semrádová, Ilona. Fenomén výchovy a etika učitelského povolání. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2014. 220 s. ISBN 978-80-246-2636-9. Patočka, Jan, Chvatík, Ivan, ed. a Kouba, Pavel, ed. Péče o duši: soubor statí a přednášek o postavení člověka ve světě a v dějinách. I, Stati z let 1929-1952. Praha: OIKOYMENH, 1996. 505 s. Sebrané spisy Jana Patočky; sv. 1. Oikúmené. ISBN 80-86005-24-0.
Literatura doporučená: Palouš, Radim. Heretická škola: o filosofii výchovy ve světověku a Patočkově pedagogice čili filipika proti upadlé škole. 1. vyd. Praha: OIKOYMENH, 2008. 95 s. Oikúmené; sv. 148. ISBN 978-80-7298-302-5. Palouš, Radim. Ars docendi. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2004. 127 s. ISBN 80-246-0855-3. Palouš, Radim. Filosofická reflexe několika pojmů školské pedagogiky. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2010. 89 s. ISBN 978-80-246-1833-3. Palouš, Radim a Svobodová, Zuzana. Homo educandus: filosofické základy teorie výchovy. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2011. 166 s. ISBN 978-80-246-1901-9. Palouš, Radim. Komenského Boží svět. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992. 142 s. ISBN 80-04-25615-5. Stark, Stanislav. Filosofie výchovy jako filosofie lidské aktivity a dialogu: se zaměřením na učení Hanse-Georga Gadamera a Otto Friedricha Bollnowa. 1. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2006. 183 s. ISBN 80-7380-012-8. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Naděžda Pelcová, CSc. (25.02.2018)
Studenti zvládnou ke zkoušce 1 titul z povinné a 1 titul z doporučené literatury. Důraz bude kladen na schopnost interpretace vybraného filosofického textu. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Naděžda Pelcová, CSc. (25.02.2018)
Výchova založená na empatii, sympatii, výchova pojatá jako událost. Hermeneutická pedagogika. Pedagogika odpovědnosti, pedagogika komunikace a jejich filosofický – fenomenologický základ. Hra ve výchově – vztah mezi PAIDEIA a PAIDIA. Meze a limity využití hry ve vzdělávání. Fenomén výchovy v kontextu přirozeného světa, intencionalita výchovy. Výchovný diskurz v dekonstrukci. Výchova ke kultuře a kulturnosti. |