|
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (29.08.2019)
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (02.09.2019)
Constructionist approach to creative learning, thinking and education: Lessons for the 21st century. Proceedings. 12th European Logo Conference, 16-20 August 2010, Paris. (Eds.) J. E. Clayson, I. Kalaš. 1. ČERNOCHOVÁ, M., KOMRSKA, T., NOVÁK, J. (1998) Využití počítače při vyučování. Náměty pro práci dětí s počítačem. Praha : Portál, 1998. 2. DOCKTERMAN, D.A. (1990) Great Teaching in the One Computer Classroom. Tom Snyder Productions, 1990. 3. JANÍK, T. (2009) Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Paido : Brno, 2009. 4. KALAŠ et al. (2014) ICT in Primary Education Analytical Survey. Volume 2 Policy, Practices, and Recommendations. UNESCO, 2014. 5. KALAŠ, I. Et al. (2013) Premeny školy v digitálním veku. SPN : Bratislava, 2013. 6. KALAŠ, I. et al. (2012) ICT in Primary Education Analytical survey. Volume 1. Exploring the origins, settings and initiatives. UNESCO, 2012 7. KALAŠ, I. a kol. (2011) Konštrukcionizmus. Od Piageta po školu v digitálnom veku. Zvaná přednáška. DIDIFO2011, Banská Bystrica. 8. KALAŠ, I. (2011) Spoznávame potenciál digitálnych technológií v predprimárnom vzdelávaní. Analytická štúdie. UNESCO, 2011. Ústav informácií a prognóz školstva : Bratislava, 2011 ISBN 978-5-905175-03-9. 9. KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. (2002) Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. 10. LIM, C.P. et al. (2014) ICT in Primary Education Analytical survey. Volume 3, Collective Case Study of Promising Practices. UNESCO, 2014. 11. MAŇÁK, J., ŠVEC, V. (2003) Výukové metody. Brno : Paido, 2003. 12. NOVAK, J.D., CAÑAS, A.J. (2008) The Theory Underlying Concept Maps and How to Construct and Use Them. In: Technical Report IHMC CmapTools 2006-01 Rev 01-2008, Florida, Institute for Human and Machine Cognition, 2008. Available at: http://cmap.ihmc.us/Publications/ResearchPapers/TheoryUnderlyingConceptMaps.pdf 13. MUDRÁK, D. (2007) Rozvíjení kompetence pro manipulaci se strukturami jako součást informační výchovy. Praha : PedF UK, 2007. Disertační práce. 14. SLAVÍK, J. a kol. (2013) Tvorba jako způsob poznávání. Karolinum : Praha, 2013. 15. SKALKOVÁ, J. (1999) Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999. 16. SKALKOVÁ,J. (2004) Pedagogika a výzvy nové doby. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-060-3. 17. TAYLOR, R. P. (1980) The computer in school: Tutor, tool, tutee (s.1-10). New York: Teachers College Press, 1980. Available at: http://www.citejournal.org/articles/v3i2seminal1.pdf 18. TAYLOR, R. P. (2003) Reflections on The Computer in the School. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education [Online serial] 3(1), 2003. Available at: http://www.citejournal.org/vol3/iss1/seminal/article2.cfm 19. učebnice pro výuku ICT a informatiku na ZŠ, resp. SŠ |
|
||
Last update: PaedDr. Eva Battistová (09.01.2020)
https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1909 přístup pro hosta s heslem: akreditace |