|
|
|
||
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (16.09.2005)
|
|
||
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (15.09.2005)
Etopedie Černá M. a kol. Lehké mozkové dysfunkce. Praha, UK 1992 Dunovský J. a kol.: Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě, Praha, Grada 1995 Dunovský J.: Rodina a její poruchy ve vztahu k dítěti, Praha MPSV ČSR, 1986 Langmeier, J., Matějček, Z.: Psychická deprivace v dětství, Praha, Avicenum 1968 Matějček Z.: Co děti nejvíc potřebují, Praha, Portál 1994 Nešpor, K., Czérny, L.: Alkohol, drogy a vaše děti, Praha 1994 Pokorná V.: Poruchy chování u dětí a jejich náprava, Praha UK 1992 Prekopová J., Schweizerová, CH.: Neklidné dítě, Praha, Portál, 1993 Říčan P. a kol.: Dětská klinická psychologie, Praha Avicenum 1991 (a další vydání) Třesohlavá, Z. a kol.: Lehké mozkové dysfunkce, Avicenum , Praha 1986 Vojtík V. a kol: Poruchy vývoje dětí a mladistvých a jejich projevy v rodině a škole, Praha, SPN 1990
Somatopedie HRUŠKA J. a kol: Komplexní systém výchovně vzdělávací péče o děti a mladistvé s tělesným postižením. Praha, Septima 1995 KUBÍČOVÁ, Z., KUBÍČE, J.: Kompenzační A didaktické pomůcky pro děti a žáky s tělesným postižením v MŠ a ZŠ. Praha, Septima 2001, ISBN 80-7216-166-0 KOL.AUTORŮ: Pedagogická podpora osob s lékař. dg. epilepsie. Sborník celostátního semináře Somatopedické společnosti, Somatopedická společnost Praha 2003 HÁJKOVÁ, V.: Úvod do integrativní pedagogiky pro učitele základních škol. IPPP ČR, Praha 2003 MAREŠ, J.: Dítě a bolest. Praha, Grada Publishing 1997 MATĚJČEK, Z.: Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Praha, H&H 2001 ISBN 80-86022-92-7 VÁGNEROVÁ, m.: Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha, Portál 2003 VYMĚTAL: Úzkost a strach u dětí. Praha Portál 2004 KŘIVOHLAVÝ: Psychologie zdraví. Praha Portál 2003 LANGMEIER, BALCAR, ŠPITZ: Dětská psychoterapie. Praha. Portál 2000 ELLIOT, PLACE: Dítě v nesnázích. Praha, Grada Publishing 2004 Časopisy: Psychologie dnes, Čs. Psychologie, Psychológia a patopsychológia dieťaťa, Speciální pedagogika Sborníky Somatopedické společnosti
Tyflopedie Jesenský, J.: Kontrapunkty integrace zdravotně postižených. Praha , Karolinum UK 1995. Keblová, A.: Integrované vzdělávání dětí se zrakovým postižením. Praha, Septima 1996. Keblová, A.: Kompenzační pomůcky pro zrakově postižené žáky ZŠ. Praha, Septima 1996. Květoňová - Švecová, L.: Oftalmopedie. Brno, Paido 1998. Ludíková. L.: Tyflopedie I. -III. Olomouc, UP 1989- 91.. Monatová. L.: Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Brno, Paido 1996. Novák, J.: Využití výpočetní techniky pro zdravotně postižené. Brno, Paido 1997. Požár, L.: Školská integrácia detí a mládeže s poruchami zraku. Bratislava UK 1996. Vágnerová, M.: Oftalmopsychologie dětského věku. Praha, Karolinum UK 1995. |
|
||
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (15.09.2005)
Etopedie Cíl kurzu: Seznámit se s poruchami chování, s nimiž se můžeme setkat u dětí školního věku Obsah kurzu: 1.Terminologie 2. Charakteristika dítěte s poruchovým chováním 3. vývojová podmíněnost typu problémového chování 4. poruchy chování na základě psychických onemocnění a poruch 4.1. neurotické projevy v dětském věku 4.2. neurotické vegetativní poruchy 4.3. tiky a neurotické návyky 5. poruchy chování disociálního rázu 6. poruchy chování asociálního rázu 7. poruchy chování antisociálního rázu - zmínka
Somatopedie Cíl kurzu: Problematika somatopedické podpory dítěte s tělesným postižením neb zdravotním oslabením v důsledku akutní či chronické nemoci Obsah kurzu: 1. Tělesně postižené dítě mladšího a staršího školního věku 1.1 specifické rysy duševní konstituce tělesně postiženého dítěte 1.2 školní vzdělávání v podmínkách ústavní péče, ve speciální škole a v běžné škole 1.3 deklaratorní legislativní podpora procesu školní integrace/inkluze 1.4 specifika výchovy a vzdělávání osob s kombinovaným postižením 2. Výchova a vzdělávání nemocného dítěte školního věku 2.1 psychická problematika nemoci a specifika zvládání nemoci daná věkem 2.2 nebezpečí (psychické) anaklitické deprivace, psychice a hospitalismu 2.3 chronicky nemocné dítě 2.4 záchvatovitě nemocné dítě 2.5 cíle a organizace škol při zdravotnických zařízeních 3. Zdravotně oslabené dítě školního věku 3.1 vybrané typy zdravotních oslabení (diabetes, astma, srdeční hcoroby) 4. Nové trendy v péči o nemocné, oslabené a tělesně postižené 4.1 respitní péče 4.2 paliativní a hospicová péče 4.3 doprovod dítěte v době hospitalizace 4.4 herní specializace 4.5 hipo- a canisterapie v komplení rehabilitaci TP a nemoc. dětí
Tyflopedie Cíl kurzu: Specifičnost výchovně vzdělávací činnosti speciálních škol pro zrakově postižené, jejich organizace, školské předpisy a odpovídající legislativa Obsah kurzu: Orientace v jednotlivých speciálních školách pro zrakově postižené, Výuka na I. stupni základní školy, specifičnost výuky nevidomých, slabozrakých a dětí s poruchou binokulárního vidění. Výuka na II. stupni speciální školy, problematika výuky, zvláštnosti při aplikaci oborových didaktik u těžce zrakově postižených Podpora při integraci zrakově postiženého dítěte do základní školy. Výuka na střední škole, speciálně pedagogická podpora při výuce zrakově postiženého studenta. Orientace v technických pomůckách pro zrakově postižené, základní znalost práce s pomůckami pro zrakově postižené.
|