|
|
|
||
Last update: TAJ (19.02.2007)
|
|
||
Last update: Mgr. Dominika Krupková (08.11.2023)
Student chápe český koncept turistiky, má přehled o aktivitách a sportech, které lze provozovat v přírodní prostředí a jejich udržitelnosti. Student zná jednoduché hry a cvičení v přírodě, které lze aplikovat pro různé druhy postižení. Student se umí orientovat v terénu, dokáže pracovat s mapou pro orientační běh a zná mapové symboly, chápe měřítko mapy a systém vrstevnic. Student zvládá na kole techniku jízdy jednotlivce a techniku jízdy ve skupině s osobami se zdravotním postižením. Student umí bezpečně vést skupinu při cyklo-turistické vyjížďce v dopravním provozu, umí používat signály, umí se orientovat podle turistické mapy. Student chápe strukturu organizace sportovně-turistických a adaptačních kurzů na základních a středních školách, aby splnily výchovný nebo rozvojový cíl pro osoby s různým druhem postižení.
|
|
||
Last update: doc. Mgr. Jiří Baláš, Ph.D. (25.01.2024)
Informace ke kurzu 2024 Předmět probíhá formou šestidenního kurzu ve výcvikovém středisku FTVS UK u Stráže nad Nežárkou. Termín: 25.-30.8. 2024 Předpokládaná cena kurzu je 4000,- Kč. Zahrnuje ubytování v chatách, stravu (plná penze) a amortizační poplatek za půjčení vybavení (lana, úvazky, mapy, buzoly, atd.). Po zápise do předmětu v SIS obdržíte pokyny ke kurzu a k platbě kurzovného. |
|
||
Last update: TAJ (19.02.2007)
Povinná 1. NEUMAN, J. Sporty,turistika a výchova v přírodě pro zdravotně postižené občany. Výběr textů pro specializovanou výuku(nerozmnoženo). Praha:UK FTVS,2001.153 s. 2. NEUMAN, J. a kol. Turistika a sporty v přírodě:přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě.1.vyd.Praha:Portál,2000.197 s. 3. ŠAFRÁNEK, J. Cyklistika pro děti i jejich rodiče.1.vyd. Praha:Portál.2000 .211 s. 4. NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě.1.vyd. Portál: Praha 1999.325 s. 5. NEUMANJ.,VOMÁČKO,L. - VOMÁČKOVÁ S. Překážkové dráhy, lezecké stěny - výchova prožitkem a výzvou.1.vyd. Portál: Praha 1999.315 s. 6. MACHEK,J. aj. Na pomoc instruktorům prázdninových táborů pro zdravotně postižené děti.Praha: Svaz tělesně postižených,1994. 143 s. 7. VACHULOVÁ,J.,VACHULE,R. aj. Hry pro těžce zrakově postižené děti.Praha:ÚV SI,1987.252 s. 8. Aktivity volného času pro osoby s těžkým a kombinovaným postižením.Z angličtiny přeložila M. Jelínková.Praha:Modrý klíč,1997.73 s. 9. EICHSTAEDT,CB.,LAVAY,BW. Physical activity for individuals with mental retardation.Infancy through adulthood.Champaign:Human Kinetics ,1992.463 s. 10. HAVENS,MD. Bridge to accessibility.A primer for including persons with disabilities in adventure curricula. Project Adventure 1992.130 s. 11. BRAGGINS,A. Trail orienteering an outdoor activity for people with disabilities. Doune: Harveys,1993. 64 s. |
|
||
Last update: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. (13.10.2010)
Požadavky na zápočet:
|
|
||
Last update: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. (22.11.2010)
1. Výběr teorií (výchova v přírodě,výchova prožitkem a dobrodružstvím,výchova výzvou aj.) a jejich aplikace pro akce se zdravotně postiženými osobami. 2. Naše a zahraniční zkušenosti s přípravou a vedením akcí výchovy v přírodě pro různé druhy postižení. 3. Představení aktivit účastníkům kursu formou miniškol. 4. Komentář k odborné literatuře,zdroje informací ve sledované problematice.Přehled organizací a kontaktů. 5. Zvláštnosti provádění sportů a aktivit v přírodě pro různé druhy postižení.Ohled na věk a pohlaví. 6. Sportovní soutěže a trénink zdravotně postižených ve vybraných sportech v přírodě . 7. Přírodní prostředí a jeho využití v programech výchovy v přírodě pro zdravotně postižené.Příklady programů. 8. Aplikace aktivit pro konkrétní skupiny postižených- práce v týmech,společná reflexe,zachycení písemnou formou. Získávání praktických zkušeností všech účastníků akce. 9. Příprava a vedení různých druhů her pro vybrané skupiny postižených osob. 10. Exkurse do vzorového zařízení ,kde provádějí aktivity v přírodě pro vybranou skupinu postižených. Výměna zkušeností. 11. Příprava a uskuteční krátkodobých výletů,túr či expedic pro vybrané skupiny postižených. 12. Zpracování zkušeností formou písemné zprávy,vytvoření sborníku cvičení.
|