|
|
|
||
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.04.2015)
|
|
||
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.04.2015)
V oblasti cílové skupiny dětí raného a předškolního věku s narušenou komunikační schopností představit vybrané formy speciálněpedagogické intervence. Raná intervence, všestranná podpora vývoje, stimulace, reedukace, kompenzace specifické pro danou věkovou skupinu. Podpůrná opatření pro děti se zdravotním postižením uplatňovaná v předškolním vzdělávání. Charakteristika poradenských služeb pro děti s narušenou komunikační schopností, se sluchovým postižením, s mentálním postižením a s poruchou autistického spektra, s tělesným postižením, se zrakovým postižením.
|
|
||
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.04.2015)
OPATŘILOVÁ, Dagmar a Zita NOVÁKOVÁ. Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením: Early support and intervention for children with disabilities. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 321 s. ISBN 978-802-1058-804. STRAßMEIER, Walter. 260 cvičení pro děti raného věku: soubor cvičení pro děti s nerovnoměrným vývojem a děti handicapované. Vyd. 3. Překlad Petr Kuba. Praha: Portál, 2011, 291 s. ISBN 978-807-3678-807.
Narušená komunikační schopnost: BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno: ComputerPress, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-1829-0. BOČKOVÁ, B. Podpora žáků se specificky narušeným vývojem řeči. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5609-1. BYTEŠNÍKOVÁ, I. Komunikace dětí předškolního věku. Praha: GradaPublishing, a.s., 2012. ISBN 978-80-210-4454-8. BYTEŠNÍKOVÁ, I. Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku. Brno: MU, 2007. ISBN 978-80-210-4454-8. HARTMANN, B., LANGE, M. Mutismus v dětství, mládí a dospělosti. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-021-8. KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: GradaPublishing, 2006. ISBN 80-247-1110-9. KLENKOVÁ, J., KOLBÁBKOVÁ, H. Diagnostika předškoláka - správný vývoj řeči dítěte. Brno: MC nakladatelství, 2002. KRAHULCOVÁ, B. Dyslalie - patlavost: vady a poruchy výslovnosti. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Beakra, 2013. ISBN 978-80-903863-1-0. LECHTA, V. Koktavost. Komplexní přístup. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-867-8. LECHTA, V. a kol. Terapia narušenej komunikačnej schopnosti. Martin: Osveta, 2002. ISBN 80-8063-092-5. |
|
||
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (13.06.2018)
V oblasti cílové skupiny dětí raného a předškolního věku s narušenou komunikační schopností představit vybrané formy speciálněpedagogické intervence. Raná intervence, všestranná podpora vývoje, stimulace, reedukace, kompenzace specifické pro danou věkovou skupinu. Podpůrná opatření pro děti se zdravotním postižením uplatňovaná v předškolním vzdělávání. Charakteristika poradenských služeb pro děti s narušenou komunikační schopností, se sluchovým postižením, s mentálním postižením a s poruchou autistického spektra, s tělesným postižením, se zrakovým postižením. |
|
||
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (11.09.2017)
Studenti zpracují kazuistiku dítěte v předškolním věku, zaměří se na možnosti podpory rozvoje komunikativních schopností a dovedností dítěte. Poradenství pro pedagogy předškolních zařízení i rodiče. |