|
|
|
||
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (07.03.2023)
|
|
||
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (07.03.2023)
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám. Přímá výuka: · cvičení 24 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 10 hodin · zpracování úkolů a příprava na semináře 16 hodin Seminární práce a příprava na zápočet: 10 hodin celkem Výuka bude probíhat prezenčně s elektronickou podporou v MOODLE. Pouze v případě nařízeného distančního vzdělávání na UK bude realizována v čase výuky dle rozvrhu on-line prostřednictvím apliace MS Teams. Podrobné informace a odkaz pro přihlášení do týmu MS Teams budou zaslány mailem. |
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (06.03.2023)
Povinná literatura: HEŘMANOVÁ, E. Koncepty, teorie a měření kvality života. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2012. Studijní texty. ISBN 9788074191060. HRADILOVÁ, T. Kvalita života osob se sluchovým postižením: Quality of life of peoplewithhearingimpairment. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017. ISBN 978-80-7290-967-4. LUDÍKOVÁ, L. Kvalita života osob se speciálními potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. Monografie. ISBN 978-80-244-3827-6. LUDÍKOVÁ, L. Netradiční pohledy na kvalitu života osob se speciálními potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. Monografie. ISBN 978-80-244-4869-5. LUDÍKOVÁ, L. Pohledy na kvalitu života osob se senzorickým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3286-1. Doporučená literatura: DRAGOMIRECKÁ, E., BARTOŇOVÁ, J. WHOQOL-BREF, WHOQOL-100: World healthorganizationquality of life assessment: příručka pro uživatele české verze dotazníků kvality života Světové zdravotnické organizace. Praha: Psychiatrické centrum Praha, 2006. ISBN 8085121824. RAPLEY, M. Quality of life research: a criticalintroduction. ThousandOaks, Calif.: SAGE Publications, 2003. ISBN 0761954570. |
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (06.03.2023)
1. Úvod – seznámení s pojmem kvalita života, jeho historií a vývojem 2. Definice pojmu, vymezení pojmu vůči ostatním oborům 3. Objektivní a subjektivní rovina kvality života, 4. Filozofické a etické kontexty pojmu a výzkumu 5. Teoretická východiska, koncepty a modely kvality života 6. Ukazatele kvality života, různý přístup k pojmu (národní úroveň, subjektivní a objektivní model) 7. Nástroje určené k měření kvality života 8. Sluchové postižení a jeho dopady na člověka 9. Kvalita života v kontextu sluchového postižení 10. Specifika měření kvality života a jejího výzkumu v oblasti senzorických postižení 11. Praktické příklady a práce s výzkumnými materiály 12. Praktická aplikace vybraných výzkumných nástrojů, širší diskuze nad probranými tématy, závěrečné shrnutí Dále budou probrána další surdopedická témata dle aktuální situace. |
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (06.03.2023)
Zápočet je udělen za zpracování zadaných seminárních úkolů a aktivní účast ve výuce. Zápočet je možno jednou opakovat, kromě řádného termínu, je tedy možno využít i jeden opravný termín. |