SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Technological environments for the teaching support - OPNI3I041A
Title: Technologická prostředí pro podporu výuky
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, MC [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D.
Pre-requisite : OPNI3Q031A
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (11.09.2019)
Cílem předmětu Technologická prostředí pro podporu výuky je docílit u studentů získání teoretických znalostí a praktických kompetencí pro práci se specifickými technologickými prostředími pro podporu výuky, a to z hlediska využití daných prostředí i jejich implementace a administrace. Obsahově se předmět zaměřuje na prostředí LMS, VLE a MUVE, prostředí virtuální a rozšířené reality, educastingové systémy a komplexní systémy využívající cloudové služby pro podporu sdílení a spolupráce dat a aplikací v rámci struktury vzdělávací instituce. Výuka směřuje k poznání a pochopení principů a didaktických možností daných technologických prostředí v rámci mobilních, webových i desktopových platforem s přihlédnutím k současným možnostem vzdělávacích institucí i k předpokládanému vývoji v oblasti ICT v oblasti školství.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (11.09.2019)
  • BONK, C. J. et al. MOOCs and Open Education Around the World. Routledge, 2015.
  • BUCHNER, A. Moodle 3 Administration: Third Edition. 3rd Edition. Packt Publishing, 2016. ISBN 1783289716.
  • JEŘÁBEK, T. Rozšířená realita ve vzdělávání. Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2015, 1. Vydání. ISBN 978-80-7290-829-5.
  • SAVIN-BADEN, M. A  Practical  Guide  to  Using  Second  Life  in  Higher  Education. Open University  Press, 2010. ISBN 978-0335242146.
  • VELTE, J., VELTE, A., ELSENPETER, R. CloudComputing: Praktický průvodce. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 304 s. EAN: 9788025133330.
  • WELLER, M. Virtual Learning Environments: Using, Choosing and Developing your VLE. Routledge, 2007. ISBN 978020396434.
  • NETMAIL,s.r.o. Vzdělávací portál Google Apps: learning site [online]. Praha, 2014 [cit. 2019-03-05]. Dostupné z: https://sites.google.com/a/netmail.cz/nmvzdelavaciweb/
Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (09.01.2020)

Studijní materiály pro distanční část na https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1817

Přístup do kurzu jako host s heslem "akreditace"

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html