SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Professional practice 2 - OKNI3I023A
Title: Oborová praxe 2 s reflexí
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 8
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:10/0, C [HS]
Extent per academic year: 48 [hours]
Capacity: 15 / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Jiří Leipert, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Daniel Tocháček
Pre-requisite : OKNI3I013A
Is pre-requisite for: OKNI3I042A, OKNI3I033A
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Jiří Leipert, Ph.D. (03.09.2019)
V předmětu Oborová praxe je hlavní pozornost věnována konkrétním ukázkám ze školní praxe z výuky předmětů odborného zaměření na IT a využití IT ve výuce ostatních vyučovacích předmětů a v práci žáků na základních a středních školách. V předmětu je zaměřena pozornost i na poznávání didaktických dovedností ve své specializaci, na možnosti poznávání a rozvoje různých stránek osobnosti žáků, seznamují se školou jako celkem, její atmosférou, sociálními vztahy, způsobem řízení. Studenti mají pochopit, jak výše uvedené oblasti ovlivňují výchovně vzdělávací práci školy a její výsledky. • exkurze do školských zařízení nebo výrobních zařízení souvisejících se zaměřením studenta. • náslechy u zkušených učitelů, rozvoj schopnosti pozorovat výuku s akcentem na práci žáků a učitele • rozvíjet schopnost provádět pedagogicko-psychologickou didaktickou analýzu pozorovaných jevů a didaktických situací ve výuce • rozbor hospitační činnosti, analýzu pozorovaných jevů a didaktických situací ve výuce, pedagogicko-psychologická a didaktická analýza • vedení studentů k sebepojetí a sebereflexi ve vztahu k učitelské profesi
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Eva Battistová (02.02.2022)

Příprava na výuku

Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 0 minut

Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 0 minut

Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 1 hodina

Samostudium literatury (za semestr) – 8 hodin

Práce se studijními materiály (za semestr) – 10 hodin

Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 20 hodin

Plnění předmětu

Seminární práce – 0 hodin

Příprava na zápočet – 20 hodin

Příprava na zkoušku a zkouška – 0 hodin

Literature - Czech
Last update: PhDr. Jiří Leipert, Ph.D. (03.09.2019)

ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X.
Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň: Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998.  ISBN 80-7076-793-7.

SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál, 1997.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Daniel Tocháček (18.01.2024)

Pro získání zápočtu je třeba odevzdat níže uvedené vyplněné a potvrzené materiály. Bez jejich odevzdání není možné zápočet udělit! 

Doporučený počet realizovaných výukových jednotek, popř. ekvivalentních aktivit (přičemž jednou hodinou se myslí 1 výuková jednotka v rozsahu 45 min.) = 12 za každý obor
Minimální počet realizovaných výukových jednotek, popř. ekvivalentních aktivit (přičemž jednou hodinou se myslí 1 výuková jednotka v rozsahu 45 min.) = 10

Dokumenty, prosím, připojte jako řešení tohoto úkolu v libovolném vhodném formátu, který umožní garantovi praxe jejich prostudování a efektivní vyhodnocení. Preferovaná je libovolná vhodná elektronická varianta dokumentů ve standardních dokumentových a obrázkových formátech pro lokální uložení (doc/docx/odt/pdf; jpg/png/gif), nebo v podobě cloudového sdíleného souboru (skrze aplikace Google nebo Office 365/One Drive či přes hypertextový odkaz).

Termín odevzdání: 24.5.2024, 23:59 hod.

K zápočtu je třeba odevzdat:  

   a) Doporučení pro udělení zápočtu - vyplňuje při nebo po realizaci praxe fakultní učitel na škole, kde je konána praxe optimálně při nebo po finální reflektivní rozpravě.

   b) Evidence docházky - vyplňuje studující v průběhu nebo po skončení praxe a potvrzuje studujícímu fakultní učitel nebo zástupce školy, na které je konána praxe

   c) Potvrzení praxe - vyplňuje v průběhu nebo po skončení praxe a potvrzuje studujícímu fakultní učitel nebo zástupce školy, na které je konána praxe - jde o variantní dokument, který není třeba odevzdávat, je-li dodán dokument b) Evidence docházky

   d) Přípravy k realizovaným výukovým jednotkám - vyplňuje studující v průběhu praxe -  povinně je třeba odevzdat přípravy ke všem realizovaným výukovým jednotkám, popř. ekvivalentním aktivitám, tj. minimálně 10 příprav v libovolném vhodném formátu, který umožní garantovi praxe jejich prostudování a efektivní vyhodnocení. V případě potřeby lze (nepovinně) využít standardizovaný dokument, který je dostupný ke stažení v sekci "Realizace a reflexe praxe" tohoto GC.
   +) Elektronický formulář "Oborová praxe 2 s reflexí LS 2023/24 - podrobnosti praxe" - Po výběru školy a sjednání praxe na dané škole nahlašte, prosím, co možná nejdříve garantovi praxe detaily Vaší praxe, a to prostřednictvím on-line formuláře dostupného v tomto kurzu GC v úkolu nazvaném "Nahlášení detailů praxe".


Není podmínkou pro získání zápočtu:
   +) Dohodu o provedení práce (pro fakultního učitele) - dokument "Dohoda-DPP-2023 – VVP-2.docx" vyplňuje v průběhu nebo po skončení praxe a potvrzuje fakultní učitel, kterému následně bude vyplacena odměna za realizaci maximálně 12 rozborových hodin - dodání tohoto dokumentu není podmínkou pro získání zápočtu, ale je podmínkou pro vyplacení odměny fakultnímu učiteli.

Pro získání zápočtu je stanoven 1 termín a vymezen 1 pokus (nedohodne-li se vyučující prokazatelně v konkrétním případě se studujícím jinak).

Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Daniel Tocháček (18.01.2024)

Pro podporu výuky bude využito VLE Google Classroom (virtuální vzdělávací prostředí). Odkaz na kurz a klíč k zápisu budou sděleny na první výuce a následně zaslány účastníkům kurzu e-mailem prostřednictvím SIS.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html