SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Graphics Software Practice - Design - OKB1319308
Title: Praktikum z grafického softwaru - design
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, MC [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Is provided by: OKBI1I132B
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Stanislav Lustig
Pre-requisite : OKB1319204
Annotation -
Last update: PaedDr. Eva Battistová (29.10.2019)
Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to acquire relevant further knowledge and above all to develop students' practical skills for creative work in computer graphics, including deeper mastery of selected software tools, conceptual, functional and aesthetic aspects of application creation, organization of work with graphic data and higher units - projects. Learning outcomes of the course unit The subject focuses on not only elementary properties of selected graphic editors, including 3D editors, DTP systems and other creative environments for work with graphic data, knowledge of their possibilities in terms of creative work, characteristics of basic creative rules and procedures and their mastery applications.
Literature - Czech
Last update: PaedDr. Eva Battistová (29.10.2019)

DVOŘÁKOVÁ, Z. DTP a předtisková příprava. Brno : Computer Press, 2015.

FOLEY, J., D. Computer graphics - principles and practice. Addison-Wesley Publishing, 2005.

HOROVÁ, I. 3D modelování a vizualizace v AutoCadu. Brno : Computer Press, 2008.

KADAVÝ, D., PÍRKOVÁ, K. CorelDRAW X4. Brno : Computer Press, 2009.

KOLEKTIV. Adobe Illustrator CS3.  Brno : Computer Press, 2015.

KOLEKTIV. Adobe Photoshop CS3. Brno : Computer Press, 2015.

KOLEKTIV. Cinema 4D R10.  Brno : Computer Press, 2008.

NĚMEC, P.. GIMP 2.8 uživatelská příručka pro začínající grafiky.  Brno : Computer Press, 2013.

ROUBAL, P. Kreslení a grafika. Praha : Computer Press, 2010.

TŮMA, T. Počítačová grafika a design. Brno : Computer Press, 2007.

3D grafika jako na dlani. Dostupné z URL: < http://www.3dscena.cz >.

3D software - server o programech Cinema 4D.  Dostupné z URL: < http://www.3dsoftware.cz >.

3D Total - The CD artists home page. Dostupné z URL: < http://www.3dtotal.com >.

Digineff - wbové stránky o digitální fotografii. Dostupné z URL: < http://www.digineff.cz >.

Grafika on-line. Dostupné z URL: < http://www.grafika.cz >.

Pixel - 2D/3D grafika a animace, digitální video a zvuk. Dostupné z URL: < http://www.pixel.cz >.

Server o problematice 3D grafiky a digitálních médií Dostupné z URL: < http://3dgrafika.cz/ >.

Software pro 3D grafiku a animace Maxon CINEMA 4D, VRay, RPC, XFrog. Dostupné z URL: < http://www.cinema4d.cz/ >.

Materiály k výuce předmětu na serveru MOODLE. Dostupné z URL: < http://moodle.pedf.cuni.cz/ >.

Textové materiály, prezentace a grafické soubory distribuované v průběhu semestru.

Syllabus - Czech
Last update: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (27.11.2014)

Témata studijního předmětu

Praktikum z grafického software - design

POKROČILÁ PRÁCE VE VEKTOROVÉM GRAFICKÉM EDITORU

•         Příprava podkladů pro projekty ve 2D vektorovém editoru

•         Aplikace podkladů 2D grafiky pro projekty ve 3D grafice

PROGRAMOVÁNÍ 3D APLIKACÍ OPENGL

•         2D objekty, transformace ve 2D, 3D objekty, transformace ve 3D

•         práce se scénou

•         pohyb

•         animace

3D GRAFICKÉ EDITORY

•         Možnosti 3D modelováni,

•         Představení software a klasifikace 3D editorů

•         Modelovací techniky

CINEMA 4D

•         Úvod - orientace v 3D prostoru (otočeni, přiblížení, pohledy, ortogonálni, perspektivní zobrazeni), transformace, grafická primitiva, rendering

•         Základy modelování - boolean, loft, extrude, polygon mesh modeling

•         Textury - materiály, bitmapové textury, tvorba textury, pokročilé materiály

•         Osvětlení - typy světel, barevné filtry, stíny, světelné atributy materiálu

•         Rendering - pokročilé nastaveni renderingu, pluginy, síťový rendering

•         Kamera - typy kamer, pohyb kamery, parametry kamery

•         Animace - klíčové snímky, animace po křivce

•         Pokročilé modelovací metody - částicové systémy, atmosférické efekty

Příprava a realizace tematických projektů pro jednotlivce a skupiny s aplikací jednotlivých metod a postupů.

Course completion requirements - Czech
Last update: LUSTIGS/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)

Požadavky ke klasifikovanému zápočtu

•     Zpracování samostatného projektu dle konkrétní specifikace (specifikace zadání nejpozději měsíc po zahájení) a následná prezentace a obhajoba v rámci výuky!

•     Jednotlivě vypracované pracovní etudy zaměřené na jednotlivá dílčí témata.

•     Odevzdání zápočtové práce i etud dle dispozic vyučujícího, struktura a ostatní náležitosti dle upřesnění (nejdéle měsíc před odevzdáním) v rámci zápočtového týdne.

•      Obhajoba projektu musí proběhnout před zápočtovým týdnem. Pro udělení KZ je nutné splnění všech podmínek!

Learning resources - Czech
Last update: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (27.11.2014)

C DVOŘÁKOVÁ, Z. DTP a předtisková příprava. Brno : Computer Press, 2008. CO FOLEY, J., D. Computer graphics -principles andpractice. Addison-Wesley Publishing, 2005.

CO HOROVÁ, I. 3D modelování a vizualizace v AutoCadu. Brno : Computer Press, 2008. C KADAVÝ, D. CorelDRAW. Brno : Computer Press, 2007. C KOLEKTIV. Adobe Illustrator CS3. Brno : Computer Press, 2008. C KOLEKTIV. Adobe Photoshop CS3. Brno : Computer Press, 2008. C KOLEKTIV. Cinema 4D R15. Brno : Computer Press, 2012. CO KOLEKTIV. GIMP praktická uživatelská příručka. Brno : Computer Press, 2007. ffl ROUBAL, P. Kreslení a grafika. Praha : Computer Press, 2006. CO TUMA, T. Počítačová grafika a design. Brno : Computer Press, 2007. & 3D grafika jako na dlani. Dostupné z URL: < http ://www. 3dscena. cz >. & 3D software - server o programech Cinema 4D. Dostupné z URL: <

http://www.3dsoftware.cz >. & 3D Total - The CD artists home page. Dostupné z URL: < http://www.3dtotal.com >. & Digineff - wbové stránky o digitální fotografii. Dostupné z URL: <

http://www.digineff.cz >. & Grafika on-line. Dostupné z URL: < http://www.grafika.cz >. & Pixel - 2D/3D grafika a animace, digitální video a zvuk. Dostupné z URL: <

http://www.pixe!.cz >. & Server o problematice 3D grafiky a digitálních médií Dostupné z URL: < http://3dgrafika. cz/ >.

& Software pro 3D grafiku a animace Maxon CINEMA 4D, VRay, RPC, XFrog. Dostupné

z URL: < http://www.cinema4d.cz/ >. & Materiály k výuce předmětu na serveru MOODLE. Dostupné z URL: <

http://moodle.pedf.cuni.cz/ >. & Textové materiály, prezentace a grafické soubory distribuované v průběhu semestru

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html