|
|
|
||
Last update: Erudio ()
|
|
||
Last update: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (06.04.2009)
Altmann, A. Metody a zásady ve výuce biologii. Praha: SPN, 1975. Maňák, J. - Švec, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. Mojžíšek, L. Vyučovací metody. Praha: SPN, 1998. Slavík, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. Švec, V. - Filová, H. - Šimoník, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: Pedagogická fakulta MU, 1998. Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2006. Chráska, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. 91 s. ISBN 80-85931-68-0. Kalhous, Z. - Obst, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. |
|
||
Last update: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (06.04.2009)
Podmínkou udělení klasifikovaného zápočtu je docházka na cvičení (povolena je 1 absence), prezentace zadaného úkolu na semináři v daných termínech a úspěšné ústní zkoušení. Do výsledné známky bude započítána úroveň zvládnutí zadaného úkolu a jeho prezentace a úroveň teoretických znalostí. |
|
||
Last update: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (06.04.2009)
1. Hierarchie vzdělávacích dokumentů v ČR. Národní program vzdělávání, RVP G, ŠVP. 2. Standard vzdělávání na čtyřletém gymnáziu. Učebními dokumenty pro gymnázia: Učební plán gymnázia s osmiletým studijním cyklem, Učební plán gymnázia se čtyřletým studijním cyklem. 3. RVP G - cíle gymnaziálního vzdělávání, klíčové kompetence, vzdělávací oblasti, vzdělávací obory, průřezová témata. 4. Vzdělávací oblast Člověk a příroda - cíle a obsah vzdělávacího oboru Biologie. 5. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví - cíle a obsah vybraných částí vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví. 6. Průřezové téma Environmentální výchova - cíle, obsah a možnosti zařazení do výuky biologie. 7. Rámcový učební plán. Tvorba ŠVP, její metodická podpora. Tvorba ročního tematického plánu. 8. Učebnice a ostatní literatura pro výuku biologie. 9. Organizační formy výuky biologie. 10. Metody výuky na SŠ. 11. Maturita - nové pojetí závěrečné zkoušky. 12. Podvádění studentů, strategie učitele k jeho minimalizaci v jednotlivých formách a metodách výuky biologie. 13. Zájmová odborná činnost z oboru biologie, geologie a ekologie - SOČ, Biologická olympiáda, Ekologická olympiáda.
Tematický plán cvičení 1. Seznámení se vzdělávacími dokumenty a učebnicemi biologie pro SŠ. 2. Samostatné mikrovyučování, případně další výstupy dle zadání vyučující. |