|
|
|
||
Last update: PhDr. Adam Nejedlý (26.01.2024)
|
|
||
Last update: PhDr. Adam Nejedlý (26.01.2024)
Výuka spočívá v úvodním semináři (4 VH), jednom průběžném reflektivním semináři (4 VH) a závěrečném semináři s kolokviem (4 VH). Dále v aktivním seznámení se s výukou na ZŠ (minimálně 8 VH), přípravě, realizaci a vlastní reflexi výuky přírodopisu na ZŠ (minimálně 24 VH) s průběžnou reflexí s fakultním učitelem a plněním zadaných úkolů. Semináře budou probíhat i v období vymezeném na řešení praxí. Zasílání videozáznamů bude probíhat přes uložiště (přesný odkaz bude sdělen na úvodním setkání). Ostatní úkoly budou odevzdány do MS Teams, kde také bude probíhat zpětná vazba k zaslaným materiálům. V případě nemožnosti prezenční výuky budou praxe plněny účastí na online výuce. Semináře budou probíhat prostřednictvím videohovoru v časech dle rozvrhu. |
|
||
Last update: PhDr. Adam Nejedlý (26.01.2024)
Čapek, R. (2015). Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnotících metod. Grada. Dytrtová, R. (2009). Učitel-Příprava na profesi. Grada. Hrabal V., Pavelková, I. (2010). Jaký jsem učitel. Portál Kolektiv autorů (2012). Jak být dobrý učitel?: Tipy a náměty pro třídní učitele. Raabe Kolektiv autorů (2012). Problémy se třídou?: Tipy a náměty pro třídní učitele. Raabe Řezníček, J., Rusek, M. (2014). DidaEtika : opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Sieglová, D. (2019). Konec školní nudy: didaktické metody pro 21. století. Grada. Vašutová, J. (2009). Být učitelem. Co by měl učitel vědět o své profesi. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Učebnice pro výuku přírodopisu na 2. stupni ZŠ Mazáčová, N. (2014) Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů 2. stupně ZŠ a SŠ. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Fisher, R., & Balcar, K. (2004). Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Portál Cangelosi, J. S. (2000). Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Portál. Jančaříková, K. a kol. (2022). Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta |
|
||
Last update: PhDr. Adam Nejedlý (26.01.2024)
1. úvodní seminář (organizace praxe, požadované výstupy, metodika tvorby příprav na výuku) 2. praxe – každý student individuálně (minimálně 8 vyučovacích hodin aktivního seznámení s výukou, minimálně 24 samostatně učených vyučovacích hodin a další činnosti ve škole mimo vyučování) 3. rozbor vlastních vyučovacích hodin s fakultním učitelem 5. autoevaluace pedagogického působení na ZŠ 4. hospitace vyučujícím z KBES na 1 vyučovací hodině formou pořízení videozáznamu z hodiny dle pokynů/umožnění on-line hospitace v hodině a následný rozbor 5. zpracování reflexí a úkolů dle zadání – každý student individuálně 6. průběžný reflektivní seminář na fakultě (zaměřené na didakticko-biologické aspekty výuky biologie a reflexe příprav výuky) 7. reflexe v rámci seminářů na fakultě 8. závěrečný reflektivní seminář |
|
||
Last update: PhDr. Adam Nejedlý (02.02.2024)
|
|
||
Last update: PhDr. Adam Nejedlý (16.02.2023)
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aK-RaEVZTYKkY7chYaBqMx8TDYn1K-uqXJOVQyzfRm7o1%40thread.tacv2/conversations?groupId=527ca410-f00b-4e8d-996f-2e3a0ef5b4ea&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d |