Last update: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (31.01.2019)
The seminar is based on work with video as a tool to increase the ability of students to reflect own teaching and the teaching of another teacher. In the first part of the seminar the student will work with virtual hospitals and will get acquainted with various methodologies for their reflection and evaluation (methodology from the position of school inspection, 3A methodology, free oral and written reflection, group discussion, mentor interview). In the second part, students will teach their own lesson and they will gain feedback on their role as teachers.
Last update: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (17.04.2017)
Seminář je založen na práci s videem jako prostředkem pro zvýšení schopnosti studentů reflektovat výuku jiného učitele i výuku svoji vlastní. V první části semináře bude student pracovat s virtuálními hospitacemi a seznámí se s různými metodikami pro jejich reflektování a hodnocení (metodika z pozice školní inspekce, metodika 3A, volná reflexe ústní i písemná, skupinová diskuse, mentorský rozhovor). Ve druhé části si studenti natočí vlastní výukové výstupy, ze kterých získají zpětnou vazbu svého působení v roli učitele. V případě jejich souhlasu budou tyto videoukázky použity i pro skupinové diskuse v semináři. Studenti budou seznámeni též s možnostmi využití videa pro výzkum ve své diplomové práci.
Literature - Czech
Last update: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (17.04.2017)
JANÍK, T., MINAŘÍKOVÁ, E. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska - aplikace - výzkum. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, 199 s. ISBN 978-80-7315-213-0.
JANÍK, T. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 434 s. ISBN 978-80-210-6349-5.
NAJVAR, P., NAJVAROVÁ, V., JANÍK, T., ŠEBESTOVÁ, S. Videostudie v pedagogickém výzkumu. 1. vydání. Brno: Paido, 2011, 203 stran. ISBN 978-80-7315-222-2.