|
|
|
||
Last update: PhDr. Libor Flemr, Ph.D. (25.11.2010)
|
|
||
Last update: PhDr. Libor Flemr, Ph.D. (25.11.2010)
Rychtecký, A. (2002). Proces vzdělávání a výchovy v tělesné výchově. In: Rychtecký, A. & Fialová, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum, 171s. ISBN:80-7184-659-7. SCHMIDT, R. A. Motor Learning & Performance; From Principles to Practice. Champaign, Illionis: Human Kinetics, 1991. 310 pp. ISBN: 0-87322-308-X. MAGILL, R.A. Motor Learning; Concepts and Application. 6th edition. New York: Wm. C. Brown Publishers, 2001, 544 pp. ISBN:0-07-232936-X. Rychtecký, A. (2008). Psychologické aspekty hry a herního chování. In: Hry 2008 - výzkum a aplikace. 27-39. Rychtecký, A. (2006). Senzorické a percepční předpoklady herní činnosti. In: L. Čepička. Hry 2006, výzkum a aplikace. Plzeň: Západočeská univerzita, 6 - 16. |
|
||
Last update: PhDr. Libor Flemr, Ph.D. (25.11.2010)
Požadavky na zápočet a zkoušku: zápočet: zpracovaná seminární práce zkouška: písemný test, ústní zkouška
|
|
||
Last update: PhDr. Libor Flemr, Ph.D. (25.11.2010)
Přednášky: 1. Fylogenetické východisko učení, reflexy, instinkty, cílevědomá regulace 2. Ontogenetické základy učení, cílevědomé chování a jednání 3. Biologické koncepce a psychologické teorie učení 4. Druhy učení, senzomotorické učení 5. Pozadí a kontext studia senzomotorického učení 6. Teorie senzomotorického učení 7. Neuropsychologické základy osvojování dovedností 8. Klasifikace pohybových dovedností, kritéria klasifikace 9. Experimentace v motorickém učení, druhy motorického učení 10. Mechanismy a činitelé v senzomotorickém učení 11. Regulace a řízení motoriky v průběhu učení 12. Koncepty řízení a regulace pohybu 13. Časový průběh učení, determinanty průběhu a výsledky senzomotorického učení 14. Aplikace naučených dovedností a jejich modifikace v praktické činnosti, obtíže
Semináře: samostatná, částečně supervizovaná práce zaměřená na komplexní analýzu senzomotorických nároků ve vybraných sportovních činnostech včetně aplikací druhů senzomotorického učení.
|