|
|
|
||
Last update: Mgr. Matěj Král, Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Last update: Mgr. Matěj Král, Ph.D. (05.09.2023)
Cíle předmětu: Předběžný časový plán: 1. Úvod - cíle a obsah kurzu, reflexe, videotrénink a zpětná vazba 2. Cíle a základní principy účelné výuky - jak se učíme a jak vyučovat, přehled metod, výuka a mysl žáka, základní znalosti ve výuce jednotlivých oborů občanského a společenskovědního základu 3. Rozvoj schopností žáků a problémově orientovaná výuka - návštěva exponátu „Automat na filosofické divadlo“ v Kampusu Hybernská 4. Problémově orientovaná výuky filosofie I. - výuka filosofie jako problém, koncepce problémově orientované výuky, práce s motivací studujících 5. Problémově orientovaná výuka filosofie II. - problémově orientovaná výuka aplikované etiky 6. Problémově orientovaná výuka filosofie III. - problémově orientovaná výuka normativní etiky 7. Problémově orientovaná výuka filosofie IV. - problémově orientovaná výuka teorie poznání, výuka filosofie a kritické myšlení 8. Konkrétní výzkumy a obecná teorie ve výuce psychologie I. - myšlení, kognitivní chyby, racionalita a iracionalita 9. Konkrétní výzkumy a obecná teorie ve výuce psychologie II. - pozitivní psychologie a well-being 10. Organizace vyučovací hodiny - různé modely dramatické výstavby vyučovací hodiny, vyučovací hodina a potřeby žáka 11. Vysvětlení - principy správného vysvětlení, mikrovysvětlení a jejich reflexe 12. Modelová hodina vedená studenty - skupina studentů odvede modelovou hodinu, soustředěnou na konkrétní téma a konkrétní metodu; na modelovou hodinu bude navazovat důkladná reflexe |
|
||
Last update: Mgr. Matěj Král, Ph.D. (05.09.2023)
Požadavky k získání atestace: |
|
||
Last update: Mgr. Matěj Král, Ph.D. (05.09.2023)
Požadavky k získání atestace: |
|
||
Last update: Mgr. Matěj Král, Ph.D. (05.09.2023)
Základní literatura: |