This seminar is aimed at students who work as teaching assistants at school in a given school year and it is a
follow-up to a Seminar for partnerships teaching I. Solving problems which are connected with the teaching
process will remain, but simultaneously students will reflect their own development of teaching skills.
Last update: T_KDF (12.05.2014)
Seminář je určen studentům, kteří v daném školním roce vyučují v tandemu s učitelem a navazuje na Seminář k
tandemové výuce I. Na semináři budou samozřejmě dále řešena témata aktuálně související s výukou, avšak
současně bude výrazně reflektován vlastní rozvoj studentů, budoucích učitelů.
Course completion requirements - Czech
Last update: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. (08.10.2017)
Aktivní účast minimálně 75% vyučovacích hodin. Náhradní plnění možné výjimečně po dohodě s vyučující.
Literature - Czech
Last update: T_KDF (12.05.2014)
Podlahová, L.: První kroky učitele, Triton, Praha 2004
Petty, G. : Moderní vyučování, Portál, Praha 1996
Syllabus -
Last update: T_KDF (12.05.2014)
Reflect on students’ personal experiences of learning. The feedback as a method of development of students. Communication in the team.
Last update: T_KDF (12.05.2014)
Reflexe zkušeností z párové výuky. Zpětná vazba jako jedna z metod rozvoje žáků. Komunikace v týmu.