|
|
|
||
The aim of the course is to deepen knowledge and practical skills in relation to subjects Didactics II and III. Particular attention is given to current issues related to teaching and intrapersonal skills of future language teachers (self-assessment, reflection, ability to adapt to different public, etc.). The basic working method of the course is practical skills training in the form of realization of learning situations and their reflection.
Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
V případě distanční výuky bude předmět zajišťován pomocí MS Teams. Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (19.01.2022)
|
|
||
Základní literatura: Řada „Techniques et pratiques de classe“. Paris: CLE International. Řada „Didactique des langues étrangères“. Paris: Cle International. CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005. DEFAYS, J.-M. Enseigner le français langue étrangère et seconde. Mardaga, 2018.
Doporučená literatura: (coll.) Conseil de l’Europe Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001. (coll.) Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin, 2005. BENEŠ, E. (a kol.) Metodika cizích jazyků. Praha: SPN, 1970. COURTILLON J. Élaborer un cours du FLE. Paris: Hachette FLE, 2014. CUQ, J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003. Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice. Praha: Fortuna, 2001. HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris: CLE International, 2006. VANTHIER, H. : L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris: CLE International, 2009.
Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
Vypracování výukových aktivit a jejich reflexe (auto- i párová evaluace). Zpracování jedné "audioknihy" spolu s návaznými aktivitami a "guide pédagogique" Ústní část - prezentace jednoho uceleného didaktického tématu na záladě výukové aktivity/jednotky (aplikace teorie do praxe). Aktivní účast v kurzu (max. 3 absence) Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (19.01.2022)
|
|
||
1. týden: informace o cílech kurzu, plánování výstupů, opakování základních konceptů výuky FLE (jaz. prostředky, řečové dovednosti) 2. - 8. týden: prezentace výukových jednotek a jejich reflexe (jaz. prostředky, řečové dovednosti, hra, civilisation, evaluace, motivace) 9. týden: aktuální novinky ze světa FLE (Volume complémentaire du CECR, nové učebnice, on-line nástroje a hry, profesní činnost, didaktický výzkum v oblasti FLE/didaktiky jazyků) 10. týden: Závěrečná reflexe, prezentace projektu (audioknihy) Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (19.01.2022)
|