|
|
Files | Comments | Added by | |
![]() |
Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz (1).jpg | Kateřina Esserová, DiS. |
|
||
The aim of the course is to develop the didactic skill of transformation of the educational content in relation to the individual and age specific characteristics of the pupils. The topic is mainly speech skills and language skills and their evaluation, but also the ability to reflect (observation and analysis of the classes, work with video). We centre on the development of strategic competencies, both for pupils and teachers. An important part of the teaching is the reflection of concrete didactic situations from the practice of students at the lower grades secondary schools. ICT is used to produce pedagogical material and reflect the trainee stay in schools.
Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
V případě distanční výuky bude předmět zajišťován pomocí MS Teams. Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
Active participation in seminars (max. 2 absences) analysis of a video, creating a ICT based pedagogical unit (language skills) analysis of selected didactic situations based on the portfolio from the teaching practice It is possible to re-submit the required materials only once. Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
Základní literatura: COURTILLON J. Élaborer un cours du FLE. Paris: Hachette FLE, 2014. CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005. CUQ, J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003. VANTHIER, H. L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris: CLE International, 2009. DEFAYS, J.-M. Enseigner le fraçais langue étrangère et seconde. MARDAGA, 2018.
Základní literatura k videoreflexím: Daill, E., Stirman, M., Écrit et gestion du tableau. Hachette FLE, 2015. Daill, E., Stirman, M., Oral et gestion du tableau. Hachette FLE, 2017. MOOC "Moi, prof de FLE", Université de Liege, 2018.
Doplňková literatura: BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E.: Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International, 2008. (coll.) Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin, 2005. HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
1. cyklus - před praxemi (3. týdny) Evaluace a plánování hodin, evaluační portfolio a nástroje rozvoje dovedností začínajícího učitele 2. cyklus (5 týdnů) (2. cyklus je založen na teoretických exkurzech, práci se základní literaturou a rozboru reálných situací z výuky)
V kurzu bude implementovaná metodika poskytování průběžné verbální zpětné vazby žákům. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. logolink: Last update: Esserová Kateřina, DiS. (19.04.2021)
|