Multicultural Education - OPBY2P107A
|
|
|
||
The course is focused on the development of education in a multicultural society. It focuses on the justification of multicultural education in the context of current societal changes in Europe and the world. Emphasis is placed on the explanation of the causes and related connections with the phenomenon of migration. The program includes a description of the current concept of multicultural education and the situation in schools. Critical analysis and understanding of differences should shape the motivation for intercultural exchanges, promote a sense of solidarity and the ability to reflect social and economic inequalities.
Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (13.05.2019)
|
|
||
The aim of the course is to prepare students for their own pedagogical work with pupils with different mother tongue Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (13.05.2019)
|
|
||
Aktivní účast ve výuce. Zápočtový test min. úspěšnost 75% otevřené i uzavřené otázky, 3 termíny zápočtového testu. Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (23.02.2018)
|
|
||
Balabánová, H.: Praktické zkušenosti se vzděláváním romských dětí. Praha, MENT 1995. •Balabánová, H.: Romské děti v systému českého základního školství a jejich následná profesionální příprava a uplatnění (1945 - 1998). Praha, Socioklub 1999.
•Balabánová, H.: Praktické zkušenosti se vzděláváním romských dětí. Praha, MENT 1995.
•Badegruber, B.: Otevřené učení. Praha, Portál 1997.
•Čermák, M., Špondrová, P.: Férová škola nediskriminuje. Brno, Liga lidských práv 2007.
•Ditrich, P.: Individualizace a diferenciace. Praha, UIV 1992.
•Fabiánová, T.: Sar me phiravas ardre škola. Jak jsem chodila do školy. ÚDO 1992.
•Fischer, R.: Učíme děti myslet a učit se. Šotolová, E.: Vzdělávání Romů. Praha, Portál 1995.
•Fontana, D.: Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál 1997.
•Gabal, I.: Etnické menšiny ve střední Evropě. Praha, G plus G 1999.
•Gac (Gabal report). Analýza sociálně vyloučených romských lokalit a absorpční kapacity subjektů působících v této oblasti. Praha, MPSV 2006
•Hrabal, V., Man, F., Pavelková, I.: Psychologické otázky motivace ve škole. Praha, SNP 1989.
•Hrubá, J.: Čeština pro děti cizinců; Metodika výuky českého jazyka dětí z minoritních skupin. Brno, PdF MU 2004.
•Children´s Resources International kol.: Začít spolu – program dětského vývoje pro 1. stupeň, Praha, OSF 1995.
•Jesenský, J.: Prostor pro integraci. Praha, Comenia Consult 1993
•Kargerová, J., Krejčová, V.: Vzdělávací program – Začít spolu – průvodce programem pro první stupeň základní školy. Praha, Portál 2003.
•Hrabal, V., Man, F., Pavelková, I.: Psychologické otázky motivace ve škole. Praha, SNP 1989.
•Hrubá, J.: Čeština pro děti cizinců; Metodika výuky českého jazyka dětí z minoritních skupin. Brno, PdF MU 2004.
•Children´s Resources International kol.: Začít spolu – program dětského vývoje pro 1. stupeň, Praha, OSF 1995.
•Jesenský, J.: Prostor pro integraci. Praha, Comenia Consult 1993
Kargerová, J., Krejčová, V.: Vzdělávací program – Začít spolu – průvodce programem pro první stupeň základní školy. Praha, Portál•Kasíková, H., Valenta, J.: Reformu dělá učitel aneb diferenciace, individualizace, kooperace ve vyučování. Praha, Sdružení pro tvořivou dramatiku 1994.
•Kasíková, H.: Kooperativní učení a vyučování. Praha, Karolinum 2001.
•Kopřiva, K.: Lidský vztah jako součást profese. Praha, Portál 1999.
•Kopřiva, P., Nováčková, J., Nevolová, D., Kopřivová, T.: Respektovat a být respektován. Kroměříž, Spirála 2005.
•Kovaliková, S.: Integrovaná tematická výuka. Kroměříž, Spirála 1995.
•Lacková, E.: Narodila jsem se pod šťastnou hvězdou. Praha, Triáda 1997.
•Lang, G., Berberichová, Ch.: Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha, Portál 1998.
•Rýdl, K.: Metoda týmového vyučování. Praha, Strom 1996.
•Silberman. M.: 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha, Portál 2001.
•Kasíková, H., Valenta, J.: Reformu dělá učitel aneb diferenciace, individualizace, kooperace ve vyučování. Praha, Sdružení pro tvořivou dramatiku 1994.
•Kasíková, H.: Kooperativní učení a vyučování. Praha, Karolinum 2001.
•Kopřiva, K.: Lidský vztah jako součást profese. Praha, Portál 1999.
•Kopřiva, P., Nováčková, J., Nevolová, D., Kopřivová, T.: Respektovat a být respektován. Kroměříž, Spirála 2005.
•Kovaliková, S.: Integrovaná tematická výuka. Kroměříž, Spirála 1995.
•Lacková, E.: Narodila jsem se pod šťastnou hvězdou. Praha, Triáda 1997.
•Lang, G., Berberichová, Ch.: Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha, Portál 1998.
•Rýdl, K.: Metoda týmového vyučování. Praha, Strom 1996.
•Silberman. M.: 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha, Portál 2001.
•Spilková, V.: Jakou školu potřebujeme? Praha, Strom 1994.
•Šotolová, E.: Vzdělávání Romů. Praha, Grada 2001.
•Štech, S.: Škola stále nová. Praha, Karolinum 1992.
•Varianty.: Příručka pro interkulturní vzdělávání. Praha, Člověk v tísni 2002.
•Zelinková, O.: Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha, Portál 2001.
Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
Active participation in lessons.
Credit test min. success rate 75% of open and closed questions, 3 terms of credit test. Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
1. Multiculturalism and intercultural education. Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (13.05.2019)
|