|
|
|
||
Formal, linguistic and content requirements of bachelor thesis. Critical reflection of a personal portfolio in relation to the theme of bachelor thesis and to the concept of work in the field of art and culture education. Development of the topic and concept of bachelor thesis, definition of goals and exploring multidisciplinary contexts. Creation of a conceptual map of the topic of the bachelor thesis, proposal of its structure. Description of artistic background and design of didactic transformation of the topic, eventually proposal of research design and its field. Creating coherent text. Typography as a supportive element of content.
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.02.2020)
|
|
||
zápočet, odevzdání práce zadané v úvodu kurzu, aktivní účast a prezentace na seminářích. Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Základní studijní literatura a studijní pomůcky AMBROSE, G., HARRIS, G.: Typografie. Brno: Computer Press, 2010. UHLA SKŘIVANOVÁ, V. a kol. (eds.) Pedagogika umění – umění pedagogiky aneb přínos oboru výtvarná výchova ke všeobecnému vzdělávání. Ústí nad Labem: UJEP 2014.
Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky UHL SKŘIVANOVÁ, V.: Pojetí vzdělávacích cílů v ČR a Německu aneb umělecko-pedagogická interpretace kurikulárních dokumentů českých a bavorských gymnázií. Brno: Paido, 2011. Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.02.2020)
|
|
||
Předmět bude veden formou prezentací a konzultací. Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Klíčové aspekty bakalářské práce; odborné kontexty bakalářské práce; ucelení bakalářské práce; problematika psaní odborného textu; vlastní výtvarná tvorba a bakalářská práce; grafická úprava a příprava na prezentaci závěrečné práce. Problematika ukončování studia. Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (31.01.2022)
|