|
|
|
||
A visit to an educational program in one home institution, and its reflection. Students will present a journal with notes from the field, and a portfolio of supporting information materials on practice from available educational departments, they will submit a partial study on a chosen topic with visual documentation and supported by specialized literature. The topics will be related to a reflection of personal experience of an educational program following a specific exhibition or exposition. Choice of a topic will be consulted with a teacher and a curator of the educational program in a relevant cultural institution. This study will be in a Word or PDF format and will include image documentation and a list of references in an appropriate format. Portfolio artifacts can also be submitted in physical form, but we recommend to digitize the content. The key topic of the study will also be presented to other course students in a form of a 10-minute working presentation already during the semester.
Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (04.03.2019)
|
|
||
Vzhledem k stávající situaci pandemie Covid19 se kurs uskutečňuje prezenční formou, s možností přechodu na distanční formu za použití aplikace TEAMS. INformace: Přednášky kursu nejsou povinné, ale výrazně doporučené. Jinak hrozí ztráta souvislostí a nedostetky v odborné terminologii. Mimořádně snížené podmínky plnění kursu: Podle situace a podle nařízení k pandemii budou studentky děleny do skupin za účelem online konzultací před zkouškou, která proběhne kolokviálně online nebo podel situace v skupinách face-to-face ve škole Konzultace se budou týkat výběru témat z portfolií, porady k výběru literatury a podkladu ke zkoušce Hlavní forma podkladu ke zkoušce: sdílená powerpointová prezentace, kterou studentka vyloží Last update: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (11.10.2021)
|
|
||
zkouška Tvorba individuálního portfolia v pravidelných intervalech v průběhu semestru. Bude využíváno průběžně jako zákld pro vypracování podkladů ke zkoušce. V případě změny formy výuky z důvodu přechodu na online systém, bude zkouška prováděna na základě hodnocení 1. pravidelné komunikace via e-mail nebo google drive, případně Teams, splněním zadaných průběžných úkolů - četba odborné literatury, orientace v doporučených internetových zdrojích, návrhy vlastního řešení zadaných problémů, 2. hodnocení seminární práce na zadané téma, 3. bude-li možnost, pak individuální návštěvy kulturní instituce, např. NG, UPM, Galerie Rudolfinum, DOX a jiné. Bude-li možnost, pak budou realizovány individuální konzultace za dodržení hygienických opatření nařízených nebo doporučených UK a nebo vládou, (dle opatření děkana). Face-to-face výuka bude možná také dělená podle situace a nebo formou návštěv galerie/muzea umění/nezávislé galerie a podobně v malých skupinách/týmech. Studijní skupina také určí dvojici korespondentů, neboť se tato forma již osvědčila v minulosti. Last update: Říhová Kristýna, Mgr., DiS., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Základní studijní literatura a studijní pomůcky FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V.: Muzejní A Galerijní Edukace 1. Vlastní Cestou K Umění. Praha: Univerzita Karlova V Praze, Pedagogická fakulta, 2012 Praha: Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2012. ISBN 978-80-7290-535-5 (Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta) ISBN 978-80-7101-111-8 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze).
Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky FULKOVÁ, M.: Výtvarná výchova – návod k použití. (2013) Kapitola 11. Str. 376 – 397. In SLAVÍK, J., CHRZ, V., ŠTECH, S. a kol: Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum 2013. ISBN 978-80-246-2335-1. Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (24.09.2018)
|
|
||
Zkouška
Tvorba individuálního portfolia v pravidelných intervalech v průběhu semestru. Bude využíváno průběžně jako zákld pro vypracování podkladů ke zkoušce. V případě změny formy výuky z důvodu přechodu na online systém, bude zkouška prováděna na základě hodnocení 1. pravidelné komunikace via e-mail nebo google drive, případně Teams, splněním zadaných průběžných úkolů - četba odborné literatury, orientace v doporučených internetových zdrojích, návrhy vlastního řešení zadaných problémů, 2. hodnocení seminární práce na zadané téma, 3. bude-li možnost, pak individuální návštěvy kulturní instituce, např. NG, UPM, Galerie Rudolfinum, DOX a jiné. Bude-li možnost, pak budou realizovány individuální konzultace za dodržení hygienických opatření nařízených nebo doporučených UK a nebo vládou, (dle opatření děkana). Face-to-face výuka bude možná také dělená podle situace a nebo formou návštěv galerie/muzea umění/nezávislé galerie a podobně v malých skupinách/týmech. Studijní skupina také určí dvojici korespondentů, neboť se tato forma již osvědčila v minulosti. Last update: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (07.09.2020)
|