|
|
|
||
The French language course (FLE), based on the French textbook Édito B2 (Didier), follows up on the previous course Praktický jazyka reálie III. The aim of the course is to put students in contact with the French language environment and to acquire language skills corresponding to B2 CEFR levels. Emphasis is placed on the development of language and intercultural competencies. The core of every lesson are language, grammar, lexical, and speech activites. The course's specificity is the use of follow-up resources for both class and self-study (Radio Praha, RFI.fr, TV5MONDE.com), use of ICT tools and the use of todays authentic documents in the current francophone context.
Last update: Biegel Madeleine, Mgr. (25.01.2022)
|
|
||
V případě distanční výuky bude předmět zajišťován pomocí MS Teams. Last update: Biegel Madeleine, Mgr. (25.01.2022)
|
|
||
Základní literatura: Učebnice kurzu: Mabilat J.-J., Heu E. Édito B2. Didier, 2015.
Doporučená literatura: Učebnice: Le Nouveau Taxi 1, 2 ; Alter Ego 3 ; Vite et Bien 2 ;
BÉCHADE, H. Grammaire française. Paris : Presses Universitaires de France. 1994. BÉCHADE, H. Syntaxe du français moderne et contemporain. Paris : Presses Universitaires de France. 1986. BONNARD, H. Code du français courant. Paris : Magnard. 1989. DAMOURETTE, J., PICHON, E. Des mots à la pensée. Essai de grammaire de la langue française. Paris : Éditions d’Artrey. 1930-1952. GREVISSE, M., GOOSSE, A. Le bon usage. Bruxelles : De Boeck-Duculot. 2011. HIRSCHSPRUNG, N., TRICOT, T., Cosmopolite 3 (B1), Hachette FLE, HENDRICH, J., RADINA, O., TLÁSKAL, J. Francouzská mluvnice. Plzeň : Fraus. 2001. CHEVALIER, J.-Cl., BLANCHE-BENVENISTE, C., ARRIVÉ, M., PEYTARD, J. Grammaire du français contemporain. Paris : Larousse. 1997.
Internetové zdroje: TV5MONDE.com RFI.FR/savoirs Radio Praha - Francouzská sekce Last update: Biegel Madeleine, Mgr. (25.01.2022)
|
|
||
Aktivní účast v seminářích, maximálně 2 absence Zpracování prezentací na vybranné téma z frankofonních reálií ve formě výstupu i složky autentických dokumentů, průběžné plnění úkolů zadaných vyučujícím Test (min. 65%) - diktát, expressions, grammaire, compréhension orale/écrite. Test vychází z obsahu hodin včetně doplňkových materiálů. Maximálně 2 opakování atestu. Last update: Biegel Madeleine, Mgr. (25.01.2022)
|
|
||
Týden 1-4 Unité 1 1 Interaction orale, práce s textem a videem, rozvoj jaz. prostředků z Unité 1 2 Prezentace zadaných úkolů předchozího týdne, evaluace, dictée 3 Production orale, production écrite, dictée (na základě Unití 1 a doplňkových materiálů) 4 Prezentace zadaných úkolů z předchozího týdne, evaluace
Týden 5-8 Unité 2 5 Interaction orale, práce s textem a videem, rozvoj jaz. prostředků z Unité 2 6 Prezentace zadaných úkolů předchozího týdne, evaluace, dictée 7 Production orale, production écrite, dictée (na základě Unité 2 a doplňkových materiálů) 8 Prezentace zadaných úkolů z předchozího týdne, evaluace
Týden 9-12 Unité 3 9 Interaction orale, práce s textem a videem, rozvoj jaz. prostředků z Unité 3 10 Prezentace zadaných úkolů předchozího týdne, evaluace, dictée 11 Production orale, production écrite, dictée (na základě Unité 3 a doplňkových materiálů) 12 Prezentace zadaných úkolů z předchozího týdne, evaluace Last update: Biegel Madeleine, Mgr. (25.01.2022)
|