|
|
|
||
Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to acquire theory and methodology in the field of didactics.
Science literacy concept (PICA). Specifics of developing scientific literacy at an early age. Preconcepts and misconcepts of preschoolers. Developing environmental sensitivity and language skills for science education. Experiment in kindergarten. Working with models in kindergarten.
Last update: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (01.02.2020)
|
|
||
Vážené studentky! Vážení studenti! Předmět Rozvíjení přírodovědné pregramotnosti OPB01B112A je hodnocen 2 kredity. To odpovídá 60 hodinám očekávané studentské práce. Z toho je jen menšina přímé výuky. Zbytek hodin je plánován na individuální přípravou a plnění úkolů. Vzhledem k epidemiologické situaci, bude výuka i plnění požadavků k získání KZ probíhat v LS 2021 pravděpodobně pouze distančně. Připravím pro Vás podklady v moodle, včetně videopřenášek (můžete se na ně podívat kdykoli) a setkání on-line. Přes moodle budete odevzdávat úkoly. Link https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9971. Úkolů Vám zadám celkem 5. On-line setkání budou v čase daném rozvrhem a proběhnou nejspíš v MicrosoftTeams. Podívejte se také na Podmínky zakončení předmětu, než si předmět zapíšete. Kateřina Jančaříková Last update: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (17.02.2021)
|
|
||
Vážené studentky! Vážení studenti! Předmět Rozvíjení přírodovědné pregramotnosti OPB01B112A je hodnocen 2 kredity. To odpovídá 60 hodinám očekávané studentské práce. Z toho je jen menšina přímé výuky. Zbytek hodin je plánován na individuální přípravou a plnění úkolů. Vzhledem k epidemiologické situaci, bude výuka i plnění požadavků k získání KZ probíhat v LS 2021 pravděpodobně pouze distančně. Připravím pro Vás podklady v moodle, včetně videopřenášek (můžete se na ně podívat kdykoli) a setkání on-line. Přes moodle budete odevzdávat úkoly. Link https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8756 na loňský kurz. Na vytvoření prostoru v moodlu pro letošní rok čekám. Úkolů Vám zadám celkem 5. Úkolů Vám zadám (přes moodle) celkem 5. Termíny dostanete v informační mailu po uzavření zápisu. Úkoly budu kontrolovat najednou vždy před on-line setkáním, na kterém je budeme diskutovat. Z toho důvodu není možné úkoly odevzdat později. Později odevzdaný úkol bude hodnocen nula body. Podobně jak úkol, který nebude mít všechny náležitosti. K úspěšnému zakončení předmětu a získání Z je třeba získat min. 150 (z 300 možných) a) odevzdání průběžných 5 úkolů - (každý za 20 bodů) - dodržení termínů odevzdání je nezbytnou podmínkou, pozdě odevzdaný úkol bude hodnocen 0 body, b) účast na on-line setkání (max. 100 bodů), c) závěrečný on-line test (max. 100 bodů). Hodnocení On-line test v moodle 25 otázek á 4 body, 100 bodů maximálně Průběžná práce – 5 úkolů á 20 bodů za jeden, 100 bodů maximálně Účast na on-line setkání = 100 bodů. Za nepřítomnost na celém setkání 0, za nepřítomnost na části - mínus poměrná část. Těším se na Vás Kateřina Jančaříková Last update: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2021)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8756
Povinná: Jančaříková, K. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2017. ISBN978-80-7496-327-8. Kol. Přírodovědná gramotnost ve výuce. NÚV, 2011. 978-80-86856-84-1. Dostupné na http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2012/01/Prirodovedna_gramotnost.pdf
Doporučená: Jančaříková, K. Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání předškolních dětí a mladších žáků. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7290-805-9. Jančaříková, K. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2010. Jančaříková, Kateřina, Havlová, Jana. Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2014. 1. vyd. 124 str. ISBN 978-80-7496-166-3. Jančaříková, K. Kapuciánová, M. Činnosti venku a v přírodě. Praha : Raabe, 2013. 1. vyd. 141 str. ISBN978-80-7496-071-0. Jančaříková, K., Mazáčová, N. Bádání na zahradě : metodická příručka ke kurzu Badatelské činnosti na školní zahradě. Praha : Univerzita karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. 43str. ISBN 978-80-7290-691-8. Last update: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (12.03.2020)
|
|
||
1. Koncept přírodovědné gramotnosti (PICA). 2. Specifika rozvíjení přírodovědné gramotnosti v raném věku. 3. Prekoncepty a miskoncepty předškoláků. 4. Rozvíjení environmentální senzitivity. 5. Rozvíjení jazykových schopností pro přírodovědné vzdělávání. 6. Experiment v MŠ.
7. Modelové organismy a názorn. 8. Práce s modely v MŠ. 9. Chybovost v knihách a učebních pomůckách. 10. Portfoliové hodnocení. Last update: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (01.02.2020)
|
|
||
Moodle Jančaříková Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání Jančaířková Činnosti k rozvíjení přírodovědné pregramotnosti Last update: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2021)
|