|
|
|
||
Pedagogical practice is intended primarily for students who did not attend secondary school. This is a deepening assistant pedagogical practice. The practice is based on an agreement with the nursery teacher and, in respecting the school educational program, to try to manage some activities with children, then to make reflections, self-reflection and to suggest other possible solutions or follow-up activities. This is a two-week pedagogical practice in faculty nurseries Students who have previous pedagogical experience (SPGŠ) can practice outside the faculty kindergarten (eg by conducting interest groups with preschool children, the work of a pedagogic assistant, child care assistant, nature, volunteering, etc.).
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (14.10.2018)
|
|
||
Podmínkou splnění kurzu je: - absolvování dvoutýdenní pedagogické praxe na fakultní mateřské škole a splnění úkolů zadaných vyučujícím a fakultní učitelkou v průběhu dvoutýdenní pedagogické praxe; - splnění úkolů zadaných vyučujícím v Moodle po skončení praxe v FMŠ (odevzdání ve stanovených termínech je podmínkou): vedení portfolia k praxi a plnění dalších dílčích úkolů dle zadání v Moodle. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (02.02.2018)
|
|
||
Základní studijní literatura: Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2018. LOKŠOVÁ I. LOKŠA,J. Tvořivé vyučování. Praha, Grada 2003, ISBN 80-247-0374-2. SAGI,A. Problémové děti v mateřské škole. Praha, Portál 1995, ISBN 80-7178-067-7. SYSLOVÁ, Z., CHALOUPKOVÁ, L. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 77 stran. ISBN 978-80-210-7882-6.
Další doporučená literatura: CLOUD H., TOWNSEND J. Děti a hranice. Praha, Návrat domů 2003, ISBN 80-7255-075-6. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (24.09.2018)
|