|
|
|
||
Subject of general basis. The aim is to introduce students into the teaching profession of teaching and learning disciplines as theoretical basis for the development of professional reflection. It includes the concepts of general education support, key areas and issues of education, knowledge of the teaching profession and the changing school curriculum, determining contexts of education, training and education (historical, social, economic, cultural, legislative).
Last update: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2011)
|
|
||
The goal is To learn the students with basic concepts and issues of pedagogy, taxonomy and various scientific disciplines in that field, as well as the role of education in historical and contemporary context. Highlight the fundamental components of education process and the main trends in contemporary situation with regard to individuals and institutions. Last update: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2011)
|
|
||
DVOŘÁČEK, Jiří. Kompendium pedagogiky. Praha: Univerzita Karlova, 2009. ISBN 978-80-729-0405-1.
JANIŠ, K., B. KRAUS a P. VACEK. Kapitoly ze základů pedagogiky. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005. ISBN 978-80-704-1019-1.
JŮVA, Vladimír sen. a jun. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido, 1999. ISBN 978-80-859-3178-5
PAŘÍZEK, Vlastimil. Základy obecné pedagogiky. Praha: PedF UK, 1996.
PELIKÁN, Jiří. Hledání těžiště výchovy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1265-2.
PRŮCHA, Jan (ed.). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. 978-80-7367-546-2.
PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2009. 978-80-7367-567-7.
PRŮCHA, J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ. Pedagogický slovník. 7. vydání. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ et al. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3357-9. Last update: SAROCH/PEDF.CUNI.CZ (22.04.2016)
|
|
||
Orientace v problematice vyložené na přednáškách, která je ověřována didaktickým testem v závěru kurzu. Studující má na splnění podmínek zápočtu (zkoušky) celkem tři pokusy, z toho dva opravné. Last update: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
Characteristics of education basic concepts of education, training, education, educational process and the types of basic elements of education definition of education in historical kontext
School as a institution
Secificity of Education System and ISCED classification
School reform in CR and the current status of major trends in education in the world. Last update: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2011)
|