SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2019/2020
   Login via CAS
Didactics of Education towards Health - OPNY2P107A
Title: Didaktika výchovy ke zdraví
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2018
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, Ex [HT]
Capacity: 28 / 28 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Pre-requisite : OPNY2P106A
Is pre-requisite for: OPNY2P134B, OPNY2P133B
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (14.09.2021)
Pojetí předmětu se opírá o dokument WHO "Zdraví 21", koresponduje s Národním programem rozvoje vzdělávání v ČR a vychází z rámcových vzdělávacích programů pro základní a středoškolské vzdělávání v oblasti výchovy ke zdraví. Předmět přispívá k rozvoji didaktického myšlení studentů učitelství pro naplnění očekávaných výstupů vzdělávací oblasti Člověk a zdraví ve školní praxi. Klade důraz na systémové chápání výuky, vysvětluje aplikační a integrační pojetí výchovy ke zdraví
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (14.09.2021)

Cílem předmětu je prohlubování znalostí oborové didaktiky Výchovy ke zdraví se zaměřením na sekundární  a terciární vzdělávání.Cílem předmětu je praktické využití didaktických dovedností při tvorbě školních programů zaměřených na podporu zdraví a prevenci společensky nežádoucích jevů u dětí a mládeže na středních školách.

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (14.09.2021)

Požadavky ke zkoušce:

- aktivní účast ve výuce ( max. 2 omluvené absence možné)

- vypracovaní dílčích úkolů do oborového portfolia

-ústní zkouška v rozsahu povinné literatury 

MARÁDOVÁ,E. KOVAŘÍKOVÁ,M. (2020) Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí. Praha,Pedf UK 

VALIŠOVÁ,A. KOVAŘÍKOVÁ,M. (2021) Obecná didkatika v příkladech a cvičeních. Praha, Grada

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (14.09.2021)

Obsahové vymezení:

1) Koncepce výchovy ke zdraví v kurikulu gymnaziálního a středoškolského vzdělávání. (transformace očekávaných výstupů a učiva do školních programů vyššího sekundárního vzdělávání. Porovnání strategie podpory zdraví se základní školou. Příklady integrace učiva v tematických plánech předmětů cílených do oblasti výchovy ke zdraví)

2) Učebnice Výchovy ke zdraví. Příklady dostupných učebnic, Didaktická analýza  učebnic, požadavky na učebnice VkZ.

 3)Etické aspekty ve výchově ke zdraví. Etická výchova a další doplňující vzdělávací obory  ve vztahu k VkZ. Význam etické výchovy v systému vzdělávání.

4) Reflexe oborové pedagogické praxe na středních školách

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html