SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2014/2015
   Login via CAS
Seminar of 19th and 20th Centuries Art 1 - KDKU071
Title: Výběrový seminář umění 19. a 20. století 1
Guaranteed by: Institute of Christian Art History (26-UDKU)
Faculty: Catholic Theological Faculty
Actual: from 2014 to 2014
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Extent per academic year: 28 [hours]
Capacity: unknown / unlimited (12)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: you can enroll for the course repeatedly
course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Milan Pech, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Milan Pech, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Milan Pech, Ph.D. (02.08.2016)
Seminar deals with gallery education - consultations in English available. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Seminář se letos zaměří na galerijní edukaci.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Milan Pech, Ph.D. (02.08.2016)

Informační zdroje online:

http://www.emuzeum.cz/

http://www.gamuedu.cz/galerijni-a-muzejni-edukace.html

http://www.youmakeart.cz/cs/uma-you-make-art-120c.html

http://www.culturenet.cz/aktuality/nove-edukacni-centrum-galerie-hlavniho-mesta-prahy/n:17590/

Záznam z minikonference o problematice doprovodných programů v muzeích a galeriích, Tranzitdisplay (28.11.2013) Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=DrF8pp0Zotg

HORÁČEK Radek, ZÁLEŠÁK Jan, Aktuální otázky zprostředkování umění: teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova. Brno: Masarykova univerzita, 2007 Dostupné z: http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/vzdelavani/skoly/dilny-pro-pedagogy.aspx

 

Publikace:

BARTLOVÁ Anežka, KRATOCHVÍL Jan, HORÁK Ondřej et al., Pro koho to děláš?, Praha: Transitdisplay 2013

FULKOVÁ Marie, HAJDUŠKOVÁ Lucie, SEHNALÍKOVÁ Vladimíra, Muzejní a galerijní edukace. Vlastní cestou k umění. Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. Praha, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012, Praha: Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2012

FULKOVÁ Marie, HAJDUŠKOVÁ Lucie, SEHNALÍKOVÁ Vladimíra (2012). Galerijní a muzejní edukace I. Vlastní cestou k umění. Praha: Karlova univerzita v Praze a Uměleckoprůmyslové museum v Praze 2012

FULKOVÁ, Marie, JAKUBCOVÁ, Lucie, KITZBERGEROVÁ, Leonora, SEHNALÍKOVÁ, Vladimíra., Galerijní a muzejní edukace II. Umění a kultura ve školním kontextu - učení z umění. Praha: Karlova univerzita v Praze a Uměleckoprůmyslové museum v Praze 2013

Radek Hořáček (rec.), Fulková, Marie; Hajdušková, Lucie,; Sehnalíková, V.; Malovec, Š. M. Fulková, L. Hajdušková, V. Sehnalíková ; Š.Malovec Galerijní a muzejní edukace 1. Vlastní cestou k umění Praha : Univerzita Karlova v Praze, Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze, 2012, in: Výtvarná výchova : časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní, Roč. 53, č. 3 (2013), s. 12-13 1210-3691

FULKOVÁ, M..: Diskurs umění a vzdělávání. Praha Jinočany: Nakladatelství H&H 2008

FULKOVÁ, M.; STRAKER, A.; JAROS, M.: The Empirical Spectator and Gallery Education. The International Journal of Art and Design Education. 2004, 23, č. 1, str. 4-16

FULKOVA, M., TIPTON, T.: Diversifying Discourse: The Influence of Visual Culture on Children´s Parception and Creation of Art. In: Faulkner, D., Coates, E. (Eds.) Exploring Children´s Creative Narratives. Routledge, Tailor & Francis Group 2011

FULKOVÁ, M.: Když se řekne ...vizuální gramotnost. Výtvarná výchova, 2002, 42, č. 4., str. 12-14

HAJDUŠKOVÁ, L.: Chceš se stát superstar? In: Švarcová, E.; Štindl, P.; Iljuk, B. (eds.): Etické a psychologo-pedagogické aspekty práce s dětmi z odlišného sociokulturního prostředí. Hradec Králové: Gaudeamus UHK 2010, str. 70-77

HAZUKOVÁ, H.: Problémy funkčního slovníku učitele ve výtvarné výchově. In: SLAVÍK, J. a kol.: Multidisciplinární komunikace - problém a princip všeobecného vzdělávání. Praha: Universita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2005

HORÁČEK Radek, Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno, Akademické nakladatelství Cerm 1998

JANÍK, T., SLAVÍK, J.: Obsah, subjekt a intersubjektivita v oborových didaktikách. In: Pedagogika, roč. LIX, 2009, str.116-136.

KITZBERGEROVÁ, L.: Mezi obrazem a skutečností (disertační práce), Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2007

MAREŠOVÁ Kristýna, Galerijní animace ve školních lavicích. Využití principů galerijní animace ve výuce dějin umění na střední škole (bakalářská práce), Brno, SDU FF MU v Brně 2011. Dostupné z: http://is.muni.cz/th/180074/ff_b/Galerijni_animace_ve_skolnich_lavicich.pdf

NOVOTNÁ Magdalena, Se školkou do galerie: příklady dobré praxe / Visiting galery examples of good practice. Část 1, in: Výtvarná výchova : časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní LIII, 2013, č. 4, s. 14-16 1210-3691

NOVOTNÁ Madgaléna, in: Se školkou do galerie: příklady dobré praxe / Visiting galery examples of good practice. Část 2, in: Výtvarná výchova : časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní LIV, 2014, č. 2, s. 4-6 1210-3691

PREISSOVÁ Violeta, Muzejní a galerijní edukace v procesu vzdělávání dětí (bakalářská práce), Zlín,  Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015, 60 s. Dostupné z: http://hdl.handle.net/10563/33391

PŘIVŘEL Jiří, Galerijní animace v Brně, in: Estetická výchova, 2014, 15. 3. (dostuné z: http://www.estetickavychova.cz/galerijni-animace-v-brne/ )

SCHÖN, D.: Reflective Practitioner. How Professionals Think in Action. New York: Basic Books, 1983

SIEGESMUND, R.: Why Do We Teach Art? Conception of Art Education and Their Justification. Studies in Art Education. Vol. 39, iss.3, Spring 1998. Pp. 197-215

SLAVÍK, J., DYTRTOVÁ, K., FULKOVÁ, M. (2010) Konceptová analýza tvořivých úloh jako nástroj učitelské reflexe. Pedagogika, roč. LX, 2010, str. 223-224

SMITH Jeffrey K., The Museum Effect: How Museums, Libraries, and Cultural Institutions Educate and Civilize Society, Lanham, Maryland: Rowman & Littlefield, 2014

ŠOBÁŇOVÁ Petra, Muzejní edukace, Olomouc, PedF Univerzita Palackého v Olomouci 2012. Dostupné z: http://old.kvv.upol.cz/PROJEKTY/vv_ve_svete_souc_um/download/muzejni_edukace.pdf

ŠOBÁŇOVÁ Petra, Muzejní edukace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci 2012

ŠOBÁŇOVÁ Petra, Edukační potenciál muzea.  Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci 2012

ŠOSOVÁ Jitka (rec.), Hlednání lektorské identity, 2014, 17. 1. (dostupné z: http://artalk.cz/2014/01/17/hledani-lektorske-identity/)

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html