|
|
|
||
Evaluation and its importance in education - positive and negative type of evaluation. Tests and procedures for human life - genesis. Didactic tests - basics types, characteristics and importance. Classification of test items, specification of tests, standardization. Planning and structure of the test, methodology of statistical process. Evaluation of student performance in didactic tests. Last update: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (01.10.2020)
|
|
||
I. Kalous, Z., Obst, O.: Školní didaktika, 2002, portál Průcha Jan: Pedagogická evaluace, 1996, MU Brno Vašátková, J. Úvod do autoevaluace školy, 2006, UP v Olomouci
II. Kolář, Z., Šikulová, R.: Hodnocení žáků, 2005, Grada Košťálová, H., Miková, Š., Stang, J. Školní hodnocení žáků a studentů, 2008, Portál Slavík, J. Hodnocení v současné škole, 1999, Portál Pařízek, V., Solfronk, J.: Obsah vyučování, Zkoušení a hodnocení žáků, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Praha 1996 Číhalová, E., Mayer, I.: Klasifikace a slovní hodnocení, Agentura Strom, Praha 1997 Schimunek, F.-P: Slovní hodnocení žáků, Nakladatelství Portál, Praha 1994
III. Hniličková, J., Josífko, N., Tuček, A.: Didaktické testy a jejich statistické zpracování, SPN n. p., Praha 1972 Hrabal V., Lustigová, Z., Valentová, L.: Testy a testování ve škole, Středisko vědeckých informací pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, Praha 1992 Chráska, M.: Didaktické testy, Paido-edice pedagogické literatury, Brno 1999 Last update: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (24.09.2020)
|
|
||
Předpokladem pro zkoušku je písemné vypracování komplexní biologické úlohy obsahující 4 - 5 dílčích otázek.
Při zkoušce student prokáže: 1. znalosti jednotlivých problémových okruhů vymezených sylabem 2. orientaci v literatuře související s obsahem předmětu Last update: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (24.09.2020)
|
|
||
Okruhy
1. Hodnocení žáků a jeho formy (současné trendy) 2. Slovní hodnocení a jeho využití v přírodopisu a biologii 3. Známkovat, či hodnotit slovně v přírodopisu a biologii 4. Sebehodnocení a jeho rozvíjení 5. Žákovské portfolio, jeho hodnocení a uplatnění v biologii 6. Vyhodnocování práce žáků pomocí kritérií; metoda I.N.S.E.R.T. 7. Chyby a objektivita hodnocení 8. Učitelovy subjektivní chyby při hodnocení žáků 9. Může být hodnocení spravedlivé? 10.Autoevaluace škol - hlavní oblasti hodnocení činnosti škol, nástroje 11.Didaktické testy - vlastnosti, význam, klasifikace testu 12.Didaktické testy - typy položek, srovnání, příklady, klady, zápory 13.Didaktické testy - hodnocení testů, analýza položek a chyb 14.Nová maturitní zkouška, postavení biologie 15.Výzkum TIMSS a PISA, specifika úloh, problémy českých žáků Last update: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (24.09.2020)
|