SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2012/2013
   Login via CAS
Evaluation in Biology Education - Didactic tests - MB180P11
Title: Hodnocení ve výuce biologie - didaktické testy
Guaranteed by: Department of Biology Education (31-180)
Faculty: Faculty of Science
Actual: from 2012 to 2013
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/0, Ex [HT]
Capacity: 18
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Note: enabled for web enrollment
Guarantor: doc. RNDr. Věra Čížková, CSc.
Teacher(s): doc. RNDr. Věra Čížková, CSc.
Incompatibility : MB180C24
Is incompatible with: MB180C24
Opinion survey results   Examination dates   Schedule   
Annotation -


Evaluation and its importance in education - positive and negative type of evaluation. Tests and procedures for human life - genesis. Didactic tests - basics types, characteristics and importance. Classification of test items, specification of tests, standardization.
Planning and structure of the test, methodology of statistical process. Evaluation of student performance in didactic tests.


Last update: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (01.10.2020)
Literature - Czech

I.

Kalous, Z., Obst, O.: Školní didaktika, 2002, portál

Průcha Jan: Pedagogická evaluace, 1996, MU Brno

Vašátková, J. Úvod do autoevaluace školy, 2006, UP v Olomouci

II.

Kolář, Z., Šikulová, R.: Hodnocení žáků, 2005, Grada

Košťálová, H., Miková, Š., Stang, J. Školní hodnocení žáků a studentů, 2008, Portál

Slavík, J. Hodnocení v současné škole, 1999, Portál

Pařízek, V., Solfronk, J.: Obsah vyučování, Zkoušení a hodnocení žáků, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Praha 1996

Číhalová, E., Mayer, I.: Klasifikace a slovní hodnocení, Agentura Strom, Praha 1997

Schimunek, F.-P: Slovní hodnocení žáků, Nakladatelství Portál, Praha 1994

III.

Hniličková, J., Josífko, N., Tuček, A.: Didaktické testy a jejich statistické zpracování, SPN n. p., Praha 1972

Hrabal V., Lustigová, Z., Valentová, L.: Testy a testování ve škole, Středisko vědeckých informací pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, Praha 1992

Chráska, M.: Didaktické testy, Paido-edice pedagogické literatury, Brno 1999

Last update: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (24.09.2020)
Requirements to the exam - Czech

Předpokladem pro zkoušku je písemné vypracování komplexní biologické úlohy obsahující 4 - 5 dílčích otázek.

Při zkoušce student prokáže:

1. znalosti jednotlivých problémových okruhů vymezených sylabem

2. orientaci v literatuře související s obsahem předmětu

Last update: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (24.09.2020)
Syllabus - Czech

Okruhy

1. Hodnocení žáků a jeho formy (současné trendy)

2. Slovní hodnocení a jeho využití v přírodopisu a biologii

3. Známkovat, či hodnotit slovně v přírodopisu a biologii

4. Sebehodnocení a jeho rozvíjení

5. Žákovské portfolio, jeho hodnocení a uplatnění v biologii

6. Vyhodnocování práce žáků pomocí kritérií; metoda I.N.S.E.R.T.

7. Chyby a objektivita hodnocení

8. Učitelovy subjektivní chyby při hodnocení žáků

9. Může být hodnocení spravedlivé?

10.Autoevaluace škol - hlavní oblasti hodnocení činnosti škol, nástroje

11.Didaktické testy - vlastnosti, význam, klasifikace testu

12.Didaktické testy - typy položek, srovnání, příklady, klady, zápory

13.Didaktické testy - hodnocení testů, analýza položek a chyb

14.Nová maturitní zkouška, postavení biologie

15.Výzkum TIMSS a PISA, specifika úloh, problémy českých žáků

Last update: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (24.09.2020)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html