|
|
|
||
Cílem kursu je seznámení studentů s úvodem do teorie pedagogického výzkumu a metodikou dějepisu. Vlastním obsahem je pedagogický experiment jako základní metoda pedagogického výzkumu, tvorba a práce s didaktickým testem, zásady didaktického hodnocení učebnic, didaktická analýza jako metoda didaktiky dějepisu, plánování učiva a specifika dějepisného vyučování, vyučovací formy, metody a prostředky, mezipředmětové vztahy. V seminářích připravují studenti testy a v rámci pedagogické praxe ověřují jejich funkčnost. Provádějí didaktickou a metodickou analýzu vyučovací hodiny. Hodnotí současné učebnice podle didaktických zásad hodnocení učebnic. Zabývají se konkrétními možnostmi využití mezipředmětových vztahů. Formou náslechů a následných rozborů hodiny dějepisu se připravují na výuku na střední odborné škole. Last update: SKOPEK/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2011)
|
|
||
ČORNEJ, P., ČORNEJOVÁ, I., PARKAN F., Dějepis : České a světové dějiny pro střední odborné školy. Homerová, M., Parkan, F. Dějepis - sbírka úloh pro společnou část maturitní zkoušky, Praha: TAURIS, 2002. Julínek, S. Didaktická analýza jako východisko pro funkční volbu vyučovacích prostředků ve výuce dějepisu. in: Vyučovací pomůcky jako prostředek modernizace výuky dějepisu. Brno 1986, s. 78 - 95. Julínek, S. a kol. Základy oborové didaktiky dějepisu, Brno: MU, 2004. Maňák, J. Nárys didaktiky. Brno: MU, 1990. Michovský, V. Didaktická analýza - základní forma učitelovy přípravy na vyučování. In.: Sborník pedagogické fakulty v Plzni. Dějepis 12. Praha: SPN, 1973. Parkan, F. Některé didaktické zásady hodnocení učebnic dějepisu. in: Avriga, 40/2000, s. 58 - 72. PARKAN, F. (ed.). Výchova ke vztahu ke kulturně historickému dědictví : Metodická příručka. Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7290-287-3. PARKAN, F. (autor koncepce ucelené řady učebnic), MIKESKA, T., MÁLKOVÁ, M. Dějepis pro základní školy pro sluchově postižené (V) : Nejnovější dějiny. Praha: Septima, 2008. ISBN- 978-80-7216-272-7 PARKAN. F. a kol. Dějepis pro 7. ročník základní školy: Středověk a raný novověk : pracovní sešit. Praha, SPN - pedagogické nakladatelství, 2007. ISBN 978-80-7235-378-1. PARKAN, F. a kol.. Dějepis pro 8. ročník základní Novověk : pracovní sešit. Praha, SPN - pedagogické nakladatelství. 2008. ISBN 978- 80-7235-411-5. PARKAN, F. a kol. Dějepis pro 9. ročník základní školy: Novověk: pracovní sešit. Praha, SPN - pedagogické nakladatelství. 2008. ISBN 978-80-7235-429-0. PARKAN, F., FERSTL, R. Environmentální výchova ve výuce historie : Metodika pro střední školy. Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2007. + CD PARKAN, F., FERSTL, R. Environmentální výchova ve výuce dějepisu : Metodika pro ZŠ a víceletá gymnázia. Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2007. + CD VÁLKOVÁ, V., PARKAN, F., Dějepis pro 6. ročník základní školy Pravěk a starověk : metodická příručka. Praha : SPN - pedagogické nakladatelství, 2007. ISBN 978-80-7235-339-X. VÁLKOVÁ, V., PARKAN, F. Dějepis pro 7. ročník základní školy: Středověk a raný novověk: metodická příručka. Praha : SPN - pedagogické nakladatelství, 2007. ISBN 978- 80-7235-380-4. VÁLKOVÁ, V., PARKAN, F., Dějepis pro 8. ročník základní školy: Novověk: metodická příručka. Praha : SPN ISBN- 978-80-7235-443-6 VÁLKOVÁ, V., PARKAN, F., Dějepis pro 9. ročník základní školy: Nejnovější dějiny: metodická příručka. Praha, SPN ISBN- 978-80-7235-443-6 Last update: SKOPEK/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2011)
|
|
||
Nejnovější učebnice pro ZŠ a SŠ Tvorba testů Mapa jako pramen a její využití ve výuce RVP pro žáky se zvláštními potřebami Výuka dějepisu na středních odborných školách Postavení dějepisu ve školním vyučování - mezipředmětové vztahy Interaktivní tabule a její využití ve výuce dějepisu¨ Tvorba projektu Environmentální výchova v hodinách dějepisu Mezipředmětové vztahy Last update: SKOPEK/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2011)
|