|
|
|
||
Studenti porozumí stěžejním konceptům profese učitele a uvědomí si determinovanost profese v měnících se společenských a vzdělávacích kontextech. Last update: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (09.10.2012)
|
|
||
Cílem je získání nejnovějších znalostí o teorii, výzkumech a praxi učitelské profese a jejich reflexe ve vlastní pedagogické práci. Last update: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (09.10.2012)
|
|
||
Zkouška s podmínkou vypracování seminární práce, kterou budou studenti prezentovat v seminářích. Témata seminárních prací a okruhy ke zkoušce budou stanoveny během prvního setkání.. Last update: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (09.10.2012)
|
|
||
BLÍŽKOVSKÝ, B. aj. Středoevropský učitel na prahu učící se společnosti 21. století. Brno: Konvoj 2000. LAZAROVÄ, B. (ed) Pozdní sběr. O Práci zkušených učitelů. Brno : Paido, 2011. KRYKORKOVÁ,H. ; VÁŇOVÁ, R. a kol. Učitel v současné škole. Praha : FF UK, 2010. PRŮCHA, J. Učitel. Současné poznatky o profesi. Praha : Portál, 2002. VAŠUTOVÁ, J. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno :Paido, 2004 LUKÁŠOVÁ-KANTORKOVÁ, H. Učitelská profese v primárním vzdělávání a pedagogická příprava učitelů. Teorie, výzkum, praxe. Ostrava: Ostravská univerzita- PedF, 2003. ŠVECOVÁ , J. , VAŠUTOVÁ, J. (ed.). Problémy učitelské profese ve světě. Praha : ÚIV, 1997. POL, M. ; LAZAROVÁ Spolupráce učitelů-podmínka rozvoje školy. Praha : STROM, 1999. SPILKOVÁ, V. (ed.). Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno : Paido, 2004. URBÁNEK,P. Vybrané problémy učitelské profese. Aktuální analýza. Liberec : TUL, 2005. VAŠUTOVÁ, J a kol. Vzděláváme budoucí učitele. Nové přístupy k pedagogicko-psychologické přípravě studentů učitelství. Praha: Portál, 2008. ZELINOVÁ, M. , ZELINA, M. Tvorivý učiteľ. Osobnost a práca tvorivého učiteľa v systéme tvorivo-humanistickej výchovy. Bratislava: Metodické centrum města Bratislavy, 1997. Last update: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (23.07.2012)
|
|
||
Zkouška s podmínkou vypracování seminární práce, kterou budou studenti prezentovat v seminářích. Témata seminárních prací a okruhy ke zkoušce budou stanoveny během prvního setkání.. Last update: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (15.10.2012)
|
|
||
Obsahové zaměření : Teorie profesí a profese učitele. Profesionalizace učitelství. Proměny učitelství v kontextech. Kvalifikace učitelů a kategorie pedagogických pracovníků. Osobnost učitele, profesní etika. Role a činnosti učitele. Podmínky práce učitelů. Znalosti, kompetence a profesní standard . Vzdělávání učitelů. Problémy učitelské profese u nás a ve světě. Last update: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (09.10.2012)
|