Development of the elementary skills in the preschool age, locomotor, nonlocomotor and manipulative skills, awareness of the own body, oreintation in the space, itensity of the movement and social relationships in practice.
Last update: Erudio ()
Vývoj základní motoriky v předškolním věku, dovednosti lokomoční, nelokomoční a manipulační jejich technika, vnímání těla, orientace v prostoru ,intenzita a vztahy. Praktické příklady cvičení a her.
Last update: Erudio ()
Literature - Czech
Dvořáková, H. Základní motorika. Praha: UK PedF.
Adamírová, J. Hravá a zábavná výchova pohybem. Základy psychomotoriky. Praha: Unie zdravotní tělesné výchovy, 2003.
Last update: HAJKOVAJ (16.09.2005)
Syllabus -
Development of motor skills from the births to the end of pre-school age. Non - locomotive, locomotive and manipulative skills, skills techniques. Body perception. Space orientation, intensity of movement. Social relations and physical activities. Possibilities how to influence the personality of a child by means of physical activities. Requirements - practice, acquiring the store of suitable games and activities. Short teaching performance.
Last update: HAJKOVAJ (19.09.2005)
Ontogeneze motoriky od narození do konce předškolního období, dovednosti nelokomoční, lokomoční a manipulační, technika dovedností, vnímání těla, orientace v prostoru, intenzita v pohybu a sociální vztahy a pohybové činnosti. Možnosti ovlivňování osobnosti dítěte pomocí pohybových činností. Praktické příklady, vytvoření zásobníku činností a her. Zápočtové požadavky - aktivní účast, vytvoření zásobníku, krátký výstup na zadané téma.