The main content of the course is to follow and analyze video recordings, mostly observations in schools, practical activities inspired by concrete principles and pedagogical and didactical procedures of selected currents and programs, and to search for opportunities to apply selected trends and programs in our school and on in our own conception of teaching.
Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (13.10.2021)
Kurz si zapisují studenti, kteří si zvolili homogenní variantu studia a musí se zapsat do všech tří kurzů současně. Kurz si zapisují studenti, kteří si zvolili prohlubující modul Primární pedagogika I.-VI.
Hlavním obsahem kurzu je sledování a analýza videozáznamů, případně náslechů ve školách, praktické činnosti inspirované konkrétními principy a pedagogickými a didaktickými postupy vybraných proudů a programů, hledání možností vlivu vybraných proudů a programů na naši školu a na vlastní pojetí výuky.
Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (24.10.2021)
Aim of the course -
The goal is a deeper introduction to selected trends in reform movements from abroad and selected innovative programs. The goal for students in this course is to look for opportunities to apply these in their own conception of teaching.
Last update: TOMKOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.09.2008)
Cílem je hlouběji se seznámit s vybranými inovativními programy. Cílem je hledání možností jejich vlivu na vlastní pojetí výuky.
Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (13.10.2021)
Literature -
GADOTTI, M. (1994) Reading Paulo Freire - His live and work. State University of New York Press
Kargerová, Maňourová: Kompetentní učitel 21.století – publikace vydaná Step by Step ČR
Kreisberg, Seth. (1992) Tranfofrming Power. Domination, Empowerment adn Education. State University of New York Press.
Kreislová Z., Krok za krokem 1.třídou, Praha: Grada 2008 ISBN 978–80–2038–8
Krejčová V., Kargerová J., – Vzdělávací program Začít spolu- Metodický průvodce pro 1.stupeň ZŠ- Praha: Portál, 2003 ISBN 80–7178–695–0
Lukavská E., – Pozor děti! Praha: Vydavatelství a nakladatelství Čeněk Aleš 2003
Magda Ledvinková, Richard Macků. (2011) Paulo Freire – pedagogika utlačovaných a její vztah k teologii osvobození Caritas et Veritas. 2.2011 str. 68–74
PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál, 2001. ISBN 80–7178 584-9. JŮVA, V.; SVOBODOVÁ, J. Alternativní školy. Brno: Paido, 1998.
R. Váňová, „Reformní pedagogika a současná alternativní pedagogická hnutí.“ In J. Vašutová, Kapitoly z pedagogiky. KU, Praha, 1998.
Rýdl, K. Alternativní školy, inovace ve vzdělávání, pedagogický výzkum. Učitelské listy, 2002, roč. č. 6, s. 5-7.
Rýdl, K.: Alternativní pedagogická hnutí v současné společnosti. Brno, Zeman 1994
Rýdl, K.: Inovace v evropských vzdělávacích systémech. Praha, ISV 2003
Spilková, V., & Tomková, A. et al. (2010). Kvalita učitele a profesní standard. Praha: Univerzita Karlova v Praze.
Spilková, V., Koťa , J. Zamyšlení nad současnou školou. Pedagogika, 1998, roč. 48, č. 4, s. 341-342.
Toffler, A. – Tofflerová, H.: Nová civilizace. Třetí vlna a její důsledky. Praha 2001
Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (24.10.2021)
GADOTTI, M. (1994) Reading Paulo Freire - His live and work. State University of New York Press
Kargerová, Maňourová: Kompetentní učitel 21.století – publikace vydaná Step by Step ČR
Kreisberg, Seth. (1992) Tranfofrming Power. Domination, Empowerment adn Education. State University of New York Press.
Kreislová Z., Krok za krokem 1.třídou, Praha: Grada 2008 ISBN 978–80–2038–8
Krejčová V., Kargerová J., – Vzdělávací program Začít spolu- Metodický průvodce pro 1.stupeň ZŠ- Praha: Portál, 2003 ISBN 80–7178–695–0
Lukavská E., – Pozor děti! Praha: Vydavatelství a nakladatelství Čeněk Aleš 2003
Magda Ledvinková, Richard Macků. (2011) Paulo Freire – pedagogika utlačovaných a její vztah k teologii osvobození Caritas et Veritas. 2.2011 str. 68–74
PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál, 2001. ISBN 80–7178 584-9. JŮVA, V.; SVOBODOVÁ, J. Alternativní školy. Brno: Paido, 1998.
R. Váňová, „Reformní pedagogika a současná alternativní pedagogická hnutí.“ In J. Vašutová, Kapitoly z pedagogiky. KU, Praha, 1998.
Rýdl, K. Alternativní školy, inovace ve vzdělávání, pedagogický výzkum. Učitelské listy, 2002, roč. č. 6, s. 5-7.
Rýdl, K.: Alternativní pedagogická hnutí v současné společnosti. Brno, Zeman 1994
Rýdl, K.: Inovace v evropských vzdělávacích systémech. Praha, ISV 2003
Spilková, V., & Tomková, A. et al. (2010). Kvalita učitele a profesní standard. Praha: Univerzita Karlova v Praze.
Spilková, V., Koťa , J. Zamyšlení nad současnou školou. Pedagogika, 1998, roč. 48, č. 4, s. 341-342.
Toffler, A. – Tofflerová, H.: Nová civilizace. Třetí vlna a její důsledky. Praha 2001
Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (24.10.2021)
Syllabus -
Innovative programs
the Step by Step program the Reading and Writing for Critical Thinking program
CLIL
Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (08.10.2020)