|
|
|
||
Continuity of the course History of Education I. It leads the students towards orientation in various
streams of educational thinking and school practice in the XX. th century. Besides
foreign developmental tendencies, the course also emphasizes knowledge of the
roots of Czech tradition. The last part of the course is dedicated to the development of elementary schools
in the Czech region. The seminar is dedicated to reading and analysis of original texts.
Last update: Erudio ()
|
|
||
Základní: KOŤA, Jaroslav a Karel RÝDL. Poslání učitele a reformní pedagogika v Československu. Praha : PedF UK, 1992. SPĚVÁČEK, Václav. Průkopníci českých pokusných škol. Praha : SPN, 1978. UHLÍŘOVÁ, Jana. Hledání cesty profesionalizace učitelů primární školy v letech 1948 - 1989. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013, 87 s. ISBN 978-80-7290-641-3. UHLÍŘOVÁ, Jana. Problémy československé školské reformy v meziválečném období. sv. 1 a 2.Praha : Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2004. ISBN80-7290-196-6 VÁŇOVÁ, R. Vývoj počátečního školství v českých zemích. Praha : SPN, 1986.
Rozšiřující SINGULE, František. Pedagogické směry XX. století, s. 17 - 70. Praha : SPN, 1966, UHER, Boris. Nové školy v předválečném Československu. Praha : UK, 1971. UHLÍŘOVÁ, Jana. Vzdělávání učitelů pro primární školu (1. stupeň) po druhé světové válce v proměnách času (do r. 1989). Pedagogika. roč. 61, 2011, č. 4, s. 344-357. ISSN 0031-3815. Váňová, R. Československé školství ve 30. letech. Praha : PedF UK, 1995.
Last update: UHLIROVA/PEDF.CUNI.CZ (10.02.2016)
|