SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2010/2011
   Login via CAS
Model School Chemistry Experiments - ON2309015
Title: Modelové chemické experimenty
Guaranteed by: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2010 to 2011
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / 20 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc.
PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D.
Teacher(s): prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc.
Mgr. Jan Jelínek
PaedDr. Mgr. Veronika Köhlerová, Ph.D.
doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Incompatibility : O02309017
Interchangeability : O02309017
Is incompatible with: O02309017
Is interchangeable with: O02309017
Annotation - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (03.02.2013)
Předmět je zaměřen na chemický experiment a jeho úlohu ve výuce chemie. Posluchačům je představen chemický experiment coby prostředek ověřování vlastních hypotéz. Důraz je kladen na schopnost tvořit vhodné řídicí otázky bádání, předkládání experimentů podněcujících vlastní práci žáků a jejich badatelské schopnosti, tj. definovat hypotézu, navrhnout možnosti jejího ověření, vlastní experiment, vyvození závěrů a případnou úpravu hypotézy.
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (03.02.2013)

BENEŠ, P. Reálné modelové experimenty ve výuce chemie. Praha: UK PedF, 1999. ISBN 80-86039-81-1.

PAPÁČEK, M. Badatelsky orientované přírodovědné vyučování - cesta pro biologické vzdělávání generací Y, Z a alfa? Scientia in Educatione [online]. 2011, vol. 1, no. 1, pp. 17. ISSN 1804-7106.

STUCHLÍKOVÁ, I. O badatelsky orientovaném vyučování. In Proceedings of the Didaktiak biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování, České Budějovice, 2010, Jihočeská Univerzita, p. 129-135.

RUSEK, M., P. BENEŠ a V. KÖHLEROVÁ. Modelový experiment jako možnost rozvoje školních chemických pokusů. Chemické listy, 2012, 106(2012), 521. ISSN 1213-7103.

 

Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (03.02.2013)
  • Teoretické vymezení experimentu, empirizmus vs. racionalizmus,důležitost empirického poznání v přírodovědných předmětech
  • Modelový experiment a jeho vztah k badatelsky-orientovanému vyučování a jeho mutacích (POGIL apod.)
  • Tvorba řídicích otázek (driving questions)
  • Typické modelové experimenty
  • Tvorba a ověření vlastních modelových experimentů

 

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html