{The course under this code is intended for MA level students. BA students interested in this course need to enrol the BA level code that begins with "YB".}
Kurz je koncipován jako základní proniknutí do standardního programování v počítačovém jazyce, jehož
výsledkem je obrazová struktura. Propojuje tak tvořivé výtvarné přístupy s programovacími schopnostmi.
Počítačová technika hluboce pronikla do každodenní intelektuální činnosti, stává se však především souborem
spíše nereflektovaných rutin, které mají charakter „černých skřínek“. Záměrem kurzu je orientovat studenta při
získání základních dovedností při práci s programovacím jazykem k obecnému pochopení vztahu tvořivé práce a
počítačů.
Metodou výuky bude především práce na vlastních vizuálních projektech. Průběžně budou posilovány schopnosti
účastníku rozvíjet ovládání programu a dospět k vlastním individuálním řešením. Výuka následně přejde ke
konzultacím nad konkrétní tvorbou. Nezbytností je postupná a trvalá práce na projektu.
Základním prostředím bude program Processing. Znalost programování není pro zápis do kurzu nutná.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Aleš Svoboda (30.06.2019)
Povinná:
Reas C., Fry, B., Make L. . Getting Started with Processing. San Francisco: Maker Media, 2015, s. ISBN 978-1-4571-8708-7.
Reas, C. a Fry, B.. Processing. A Programming Handbook for Visual Designers and Artists. Cambridge, Mass. - London, England: The MIT Press, 2014, s. ISBN 978-0-262-020828-2.
Doporučená:
Glasner, A. Processing for Visual Artists. Natic, Mass.: A K Peters, Ltd., 2010, s. ISBN 978-1-56881-716-3.
Terzidis, K.. Algorithms for Visual Design. Using the Processing Language. Wiley: New York, 2004, s. ISBN 978-903452-0-4.
Shiffman, D.. The Nature of Code, Simulation natural system with Processing. . : Nákladem vlastním (Kickstarter), 2012, s. ISBN 978-0985930806.
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Aleš Svoboda (01.02.2021)
Témata: 1) Úvod do Processingu, jeho historie, specifičnost, možnosti, implementace. 2) Pracovní plocha, struktura programu, souřadnicový systém, konstrukce elementárních geometrických tvarů. 3) Práce s konstantami a logickými operacemi. 4) Ovládání barvy. 5) Konstrukce křivek. 6) Transformace. 7) Práce s textovými řetězci. 8) Náhoda. 9) Práce s obrazovými reprezentacemi. 10) Dynamický obraz - animace. 11) Objektově orientované programování. 12) Interaktivita. 13) Cesty ke generativnímu designu.
V případě zrušení prezenční výuky bude kurz probíhat v prostředí MS Teams.
Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Aleš Svoboda (30.06.2019)
Podmínkou atestace je přiměřená účast, průběžné zpracování doporučených cvičení a vytvoření závěrečného programu.