SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Gender, Media and Popular Culture - YMGS411
Title: Gender, média a populární kultura (kombinovaná forma)
Guaranteed by: Programme Gender Studies (24-KGS)
Faculty: Faculty of Humanities
Actual: from 2020
Semester: summer
E-Credits: 6
Examination process: summer s.:written
Hours per week, examination: summer s.:8/4, Ex [HS]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. Iva Baslarová, Ph.D.
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: Kristýna Macková (27.02.2019)
Anotace Kurz si klade za cíl představit základní přístupy k mediální konstrukci genderu. Zabývá se jí ve vztahu k mediálním obsahům, publiku a produkci, přičemž specifickou část představují nová média a sociální sítě. Každý blok se zabývá teoretickou reflexí dané problematiky, představuje také empirická data a příklady z praxe. Tematické okruhy 1. Média a společnost, funkcionalistické přístupy – liberální, radikální a alternativní perspektivy 2. Média a konstrukce identity 3. Feministické kritiky médií 4. Mediální obsahy 5. Konstrukce genderu v mediálních textech: reklama 6. Konstrukce genderu v mediálních textech: tzv. femininní a maskulinní žánry 7. Konstrukce genderu v mediálních textech: feministická filmová kritika 8. Mediální organizace a politická ekonomie médií 9. Gender a publika 10. Gender a publika: metody výzkumu 11. Konzumace mediálních obsahů: genderová socializace a pohádky 12. Konzumace mediálních obsahů: žánry sci-fi, fantasy, postapo a komiks 13. Konzumace mediálních obsahů: kult hvězd, fanouškovství a fandom 14. Nová média, sociální sítě a počítačové hry
Syllabus - Czech
Last update: Kristýna Macková (27.02.2019)
Povinná:
ZOONEN, VAN L. Feminist Media Studies. London: SAGE, 1994. ISBN: 0803985541. Vybrané kapitoly.

HAMMER, R., KELLNER, D. (eds.) Media/Cultural Studies. New York: Peter Lang Publishing, 2009. ISBN: 9781433107016. Vybrané kapitoly.

LEVINE, e. (ed.) Cupcakes, Pinterest, and Ladyporn: Feminized Popular Culture in the Early Twenty-First Century. Urbana, Chicago, Springfield: University of Illinois Press, 2015. ISBN: 9780252039577. Vybrané kapitoly.

Morley, D. Television Audiences & Cultural Studies. London: Routledge, 1992. ISBN: 0203398351. Vybrané kapitoly.

DINES, G., HUMES, J. M. (eds.) Gender, Race, and Class in Media: A Critical Reader. Los Angeles, London, New Delhi: SAGE, 2015. ISBN: 9781452259062. Vybrané kapitoly.

Doporučená:
CURRAN, J., GUREVITCH, M. (eds.) Mass Media and Society. New York: Bloomsbury Publishing, 1996.

ISBN: 9780340884997.

GOFFMAN, E. Gender Advertisements. New York: Harper and Row Publishers, 1976. ISBN: 9780333239537.

BRUNSDON, CH. The Feminist, the Housewife, and the Soap Opera. Oxford: Oxford University Press, 2000. ISBN: 9780198159810.

BRUIN DE, M., ROSS, K. (eds.) Gender and Newsroom Cultures: Identities at Work. Cresskill, New Jersey: Hampton Press, 2004. ISBN: 9781572735880.

THORNHAM, S. (ed.) Feminist Film Theory: A Reader. New York: NYU Press, 1999. ISBN: 9780814782446.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html