|
|
|
||
Cílem je seznámit studenty s psychologickým myšlením o člověku a jeho kognici ve vztahu k obecně
antropologické problematice. Kurz se soustředí především na základy lidského vnímání, emocionality a
poznávání, které nahlíží jak z jejich biologické a psychologické stránky, tak z hlediska jejich vývojové a kulturní
proměnlivosti. Problematika bude též probírána ze srovnávací perspektivy, tj. lidské kognitivní schopnosti budou
kontrastovány vůči kognitivním schopnostem zvířat. V neposlední řadě bude kurz zaměřen na aplikace kognitivně
a evolučně psychologických poznatků do praxe.
Last update: JAJE (07.03.2018)
|
|
||
Povinná literatura
1. ZUNSHINE, L. (Ed.). (2010). Introduction to cognitive cultural studies. JHU Press. 2. SIMPSON, J. A., & KENRICK, D. (Eds.). (2013). Evolutionary social psychology. Psychology Press. 3. ROBERTS, S. C. (Ed.). (2012). Applied evolutionary psychology. Oxford University Press. 4. HEYES, C. M., & HUBER, L. (Eds.). (2000). The evolution of cognition. mit Press. 5. DE WAAL, F. Dobráci od přírody. Praha: Academia, 2006. 324 s. ISBN 80-200-1421-7. 6. DIAMOND, J. M. Třetí šimpanz: vzestup a pád lidského rodu. Praha: Paseka, 2004. 394 s. ISBN 80-7185-533-2. Doporučená literatura 1. GOSWAMI, U. (Ed.). (2008). Blackwell handbook of childhood cognitive development. John Wiley & Sons. 2. ALTENMÜLLER, E., SCHMIDT, S., & ZIMMERMANN, E. (Eds.). (2013). The evolution of emotional communication: From sounds in nonhuman mammals to speech and music in man. OUP Oxford BLAŽEK, V. (2009). Lidský obličej: Vnímání tváře z pohledu kognitivních, behaviorálních a sociálních věd. Karolinum Last update: JAJE (07.03.2018)
|