|
|
|
||
Last update: Mgr. Lily Císařovská (19.09.2019)
|
|
||
Last update: Mgr. Lily Císařovská (19.09.2019)
Dynamická interaktivní metoda vede účastníky kursu k aktivnímu zapojení do práce při hodinách. Úspěšnost výuky podstatnou měrou závisí na soustavné a samostatné přípravě z hodiny na hodinu. Osou kursu je učebnice Jones, Leo: New Cambridge Advanced English (Student's Book). Cambridge University Press. Tento výchozí základní materiál bude podle potřeby průběžně rozšiřován o cvičení a další podklady, zaměřené na konkrétní problémové okruhy. Každý student bude potřebovat svou vlastní vytištěnou kopii probíraných textů pro práci v hodinách i doma, kterou si může snadno opatřit ze souborů nahraných ke studijním účelům na této stránce. Během semestru bychom měli zvládnout tři lekce. Učebnici neměníme, dokud není probrána celá, tj. učivo jedné učebnice je rozloženo na několik semestrů. Vzhledem k cyklickému pojetí výuky není nutné začínat v učebnici od začátku a noví studenti se mohou kdykoli do kursu zapojit. Pozn. Učebnice vyšla v mnoha vydáních, která jsou k sehnání v antikvariátech nebo v on-linových knihkupectvích (např. Martinus). Originál učebnice je pro studium mnohem výhodnější než kopie (obrazový materiál je barevný, text ucelený, lze se vracet a odkazovat na probrané lekce i cvičení apod.). Podle výsledků relevantních výzkumů se ukazuje, že studium z papírové kopie je o 70% účinnější než klikání na obrazovce, a proto je důležité mít svou vytištěnou kopii, do níž je možné psát i čmárat. V celkovém součtu je ze všeho nejvýhodnější si opatřit originál učebnice, než to všelijak lovit na tabletech, či dokonce luštit text na miniaturní obrazovce mobilu. Dynamická metoda v hodinách rozvíjí především intuitivní složku jazyka, kterou velice doporučujeme konsolidovat systematickým a cíleným samostudiem mimo výuku. K tomuto cíli budou směřovat úkoly pro domácí přípravu z hodiny na hodinu. S ohledem na zkoušku OJAK (a nejen na ni) je žádoucí naučit se pracovat i s dalšími materiály, neboť intuice na práci s odbornějšími či náročnějšími texty nestačí. Upevňování správných návyků a prohloubování porozumění jemnějším nuancím různých lexikálních i gramatických struktur v systémovém podloží jazyka je mnohem snazší při systematické práci. V té nám mohou pomoci osvědčené příručky, např. Swan, M.: Practical English Usage. Oxford University Press, 2005, která upozorňuje na nejčastější problémy s angličtinou, nebo učebnice uzpůsobené k samostudiu, např. Tryml, S.; Gottheinerová, T., Moderní učebnice angličtiny, Praha, 2010, která vyšla v mnoha různých vydáních a všechna jsou dobrá.
|
|
||
Last update: Mgr. Lily Císařovská (19.09.2019)
Kurs vychází z osnovy učebnice Jones, Leo: New Cambridge Advanced English (viz Metody výuky) a zároveň reaguje na aktuální potřeby posluchačů. V zimním semestru probereme Unit 15 až 17. Učební látka těchto lekcí bude doplňována o cvičení zaměřená na problémové oblasti, které se v průběhu výuky objeví. Orientační rozpis učiva: (tento plán se může měnit podle nastalé situace) 1. - 4. týden Unit 15 5. - 8. týden Unit 16 9. -12. týden Unit 17 13. týden Opakování 14. týden Zápočtový test
|
|
||
Last update: Mgr. Lily Císařovská (19.09.2019)
The course is designed for students at upper-intermediate/advanced level. The students are expected to thoroughly prepare for each lesson and to be proactive, i.e. to be able to identify their difficulties and work on them without being explicitly asked. A responsible and systematic approach is a must. |