SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Reading Skills Development: Theories and Methods of Study I. - YBAKP33LI
Title: Vývoj čtenářských dovedností: teorie a metody studia I.
Guaranteed by: Programme SHV - Social Sciences Module (24-SM)
Faculty: Faculty of Humanities
Actual: from 2016
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (40)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: cancelled
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level: specialized
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D.
Pre-requisite : YBZB20000
Is pre-requisite for: YBAKP31ZI
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation -
Last update: Bc. Lenka Lukešová (29.08.2012)
This course is intended for those students who are interested in the study of reading skills development, and would like to be further involved in the research in this field. The course combines theoretical lectures with practical training in both data collection techniques and fieldwork.
Literature - Czech
Last update: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.10.2013)
Obligatory:
  • Průcha Jan. Dětská řeč a komunikace. 1. Praha Grada. 2001. 2,3 a 4. 17-92.
Teaching methods - Czech
Last update: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2014)

Práce v tomto kurzu je příležitostí pro systematickou přípravu projektu
bakalářské práce. Je proto výhodou, pokud si kurz zapisují studenti, kteří dosud bakalářskou práci nemají vypsanou. Pro
kvalitní práci v tomto semináři je také důležité, aby studenti již měli za sebou základní orientaci v psychologii. Naprosto
nezbytná je atestace Úvodu do psychologie.
Výhodou je hotová atestace Vývojové psychologie nebo její paralelní zápis.

Tento seminář kombinuje přednáškovou a seminární formu. Předpokládáme, že student si v průběhu semestru osvojí základní znalosti, které posléze zhodnotí v praktické, terénní práci.

Requirements to the exam - Czech
Last update: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.08.2015)

Atestace kursu je udílena na základě účasti studenta na přednáškových/seminárních blocích a na základě zpracování eseje na zadané téma.Student, který nemá alespoň 75% docházku nemůže atestovat lépe než 3 a musí plnit náhradní úkol, aby mohl atestačně úspěšně kurz zvládnout.

Atestace je realizována kolokviální formou na základě předem stanovených tématických okruhů, které budou uveřejněny během měsíce řijna 2015.

Syllabus - Czech
Last update: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (29.09.2014)

V rámci kursu se studenti seznámí s literaturou z oblasti vývojové psycholingvistiky a pedagogické psychlogie.Cílem kursu je umožnost studentům porozumět zákonitostem a mechanismům,  které ovlivňují vývoj počátečního čtení a psaní v psycholingvistické perspektivě.  Kurz tak vytváří  znalostní zázemí pro přípravu bakalářské práce k tématu vývoje čtenářských, pisatelských či pregramotnostních dovedností, ale i k tématu vývoje jazykových schopností či tématům obsahově blízkým.  Student bude v průběhu kurzu potřebovat alespoň minimální znalost agngličtiny, aby mohl v angličtině číst vybrané odborné texty.

 

Kurz sestává z bloku přednášek a seminárních setkání k vybraným tématům, ke kterým existují studijní opory v Moodle.  Studijní opory budou zpřístupněny po ukončení zápisu do kurzů v ZS.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html