SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2018/2019
   Login via CAS
Development Psychology - School Children and Adulthood - YBA306
Title: Vývojová psychologie školního věku a dospělosti
Guaranteed by: Programme SHV - Social Sciences Module (24-SM)
Faculty: Faculty of Humanities
Actual: from 2018 to 2018
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:2/0, MC [HT]
Capacity: unlimited / unknown (40)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Klára Bártová, Ph.D.
PhDr. Radka High, Ph.D.
doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D.
doc. PhDr. Iva Poláčková Šolcová, Ph.D.
Mgr. Eva Richterová, Ph.D.
Pre-requisite : {Úvod do psychologie, Úvod do společenských věd II.}
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Eva Beranová (05.02.2018)
Kurz vývojová psychologie školního věku a dospělosti přestavuje v přehledné formě klíčová témata vývojové psychologie dítěte školního věku, rané dospělosti, dospělosti a stáří. Volně navazuje na kurz Vývojová psychologie vyučovaný v ZS.
Requirements to the exam - Czech
Last update: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (05.03.2018)

Kurz je ukončen písemnou a návaznou  kolokivální ústní zkouškou. Na základě výsledků písemného testu přistupují studenti ke zkoušce ústní .

Rozsah učiva pro  zkoušku určuje předepsaná literatura  a vybrané studijní materiály, které jsou každoročně aktualizovány ve studijních oporách v Moodle:

http://moodle.fhs.cuni.cz/course/view.php?id=703.

Podmínkou přistoupení studenta ke  zkoušce je dostatečná docházka, alespoň 75% realiozovaných přednášek.

 

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Eva Beranová (05.02.2018)

Přehled témat vyučovaných v průběhu LS 2016:

Nástin kurzu, požadavky, úvod do problematiky +nástup školní docházky

Dítě školního věku- sociální vztahy, učení a hra

Periodizace vývoje ve školním věku, dospělosti a ve stáří

Kognitivní vývoj školního dítěte (periodizace Piaget)

Vývoj čtení a psaní ve školním věku

Morální vývoj - školní věk a dospělost

Vývoj emocí a jejich regulace (školní věk a pozdější období)

Vývoj osobnosti a identity školního dítěte

Dospívání- jeho biologické a sociální charakteristiky

Dospělost- psychosociální vývoj

Stárnutí -konceptualizace a témata

 

Kolektiv přednášjících v LS 2018:

 

Ph.Dr. Gabriela Seidlová Málková, Ph.D.  gabriela.malkova@fhs.cuni.cz

Mgr. Eva Richterová

PhDr. Iva Poláčková Šolcová, Ph.D.

Mgr. Radka Havlíčková, Ph.D.

Mgr. Klára Bártová, Ph.D. 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html