This course introduces students to the contemporary theory, research, and methodology regarding psychological
development in infancy. After an introduction to prenatal, sensory, motor and cognitive development during the first year of
life, the course particularly focuses on infant socio-cognitive development. Social cognition refers to the understanding of
other people, their feelings, emotions and thoughts. That is, this course is primarily concerned with the way infants become
aware that other people have mental states that drive their behaviours.
Last update: Bc. Magdalena Foffová (23.06.2010)
Tento kurz má za úkol seznámit posluchače se současnými teoretickými koncepty, výzkumem a metodami týkající se
psychologického vývoje kojenců. Po krátkem přehledu o prenatálním, senzorickém, motorickém a kognitivním vývoji během
prvního roku života, se budeme hlavně zabývat vývojem sociálně kognitivních schopností. Sociální kognice je porozumění
ostatním lidem, jejich pocitům, emocím a myšlenkám. Důraz proto budeme klást na zkoumání, jak si děti začnou
uvědomovat, že ostatní lidé mají duševní stavy, které řídí jejich chování.
Teaching methods - Czech
Last update: Mgr. Gabriela Marková, Ph.D. (02.02.2010)
V kurzu budeme kombinovat přednášky s diskusemi o sporných tématech. Podmínkou pro získání atestu je odevzdání návrhu na empirickou studii napsán ve formátu APA pro publikace psychologického výzkumu, zahrnující přehled a kritickou evaluaci existujícího výzkumu na vyvolené téma, hypotézi pro navrhovanou studii, a metodologickou sekci.
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Gabriela Marková, Ph.D. (16.02.2010)
1. Úvod, obsah a cíl semináře, požadavky, představení výzkumného okruhu a klíčových konceptů
2. Historické pohledy a teorie o raném vývoji
3. Výzkumná metodologie psychologie kojenců, nové metodologie: mozek a fyziologické procesy
4. Genetika, prenatální vývoj, a vývoj mozku
5. Senzorický, motorický a perceptuální vývoj
6. Kognitivní vývoj
7. Sociálně kognitivní vývoj: teorie a předpoklady
8. Emoce a vztahy
9. Pozornost
10. Záměry
11. Vývoj sebepojetí
12. Neverbální komunikace a vývoj řeči
Entry requirements -
Last update: Mgr. Gabriela Marková, Ph.D. (02.02.2010)
Introduction to psychology
Developmental psychology
Last update: Mgr. Gabriela Marková, Ph.D. (02.02.2010)