SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Developmental Psychology - Seminar - YBA048
Title: Seminář k vývojové psychologii
Guaranteed by: Programme SHV - Social Sciences Module (24-SM)
Faculty: Faculty of Humanities
Actual: from 2010
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (25)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: cancelled
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. Gabriela Marková, Ph.D.
Pre-requisite : YBAKP27ZI, YBZB20000
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation -
Last update: BLACKMAMBA (30.08.2010)
This course introduces students to the contemporary theory, research, and methodology regarding psychological development in infancy. After an introduction to prenatal, sensory, motor and cognitive development during the first year of life, the course particularly focuses on infant socio-cognitive development. Social cognition refers to the understanding of other people, their feelings, emotions and thoughts. That is, this course is primarily concerned with the way infants become aware that other people have mental states that drive their behaviours.
Teaching methods - Czech
Last update: Mgr. Gabriela Marková, Ph.D. (02.02.2010)

V kurzu budeme kombinovat přednášky s diskusemi o sporných tématech. Podmínkou pro získání atestu je odevzdání návrhu na empirickou studii napsán ve formátu APA pro publikace psychologického výzkumu, zahrnující přehled a kritickou evaluaci existujícího výzkumu na vyvolené téma, hypotézi pro navrhovanou studii, a metodologickou sekci.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Gabriela Marková, Ph.D. (16.02.2010)

1. Úvod, obsah a cíl semináře, požadavky, představení výzkumného okruhu a klíčových konceptů

2. Historické pohledy a teorie o raném vývoji

3. Výzkumná metodologie psychologie kojenců, nové metodologie: mozek a fyziologické procesy

4. Genetika, prenatální vývoj, a vývoj mozku

5. Senzorický, motorický a perceptuální vývoj

6. Kognitivní vývoj

7. Sociálně kognitivní vývoj: teorie a předpoklady

8. Emoce a vztahy

9. Pozornost

10. Záměry

11. Vývoj sebepojetí

12. Neverbální komunikace a vývoj řeči

Entry requirements -
Last update: Mgr. Gabriela Marková, Ph.D. (02.02.2010)

Introduction to psychology

Developmental psychology

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html